کد خبر: ۱۴۹۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۳ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۰

تزریق یک میلیون و ۳۱۰ هزار دُز واکسن کرونا در فارس

تاکنون یک میلیون و ۳۱۰ هزار دُز واکسن علیه بیماری کووید۱۹ به مردم استان فارس تزریق شده است.

به گزارش سرویس سلامت شیرازه، لطفی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: تاکنون یک میلیون و ۳۱۰ هزار دُز واکسن علیه بیماری کووید۱۹ به مردم استان فارس تزریق شده که با ورود محموله جدید واکسن از وزارت بهداشت، این امر سریع‌تر انجام می‌شود. دکتر مهرزاد لطفی از تاثیر واکسیناسیون علیه کروناویروس در کاهش مرگ و میر ناشی از این بیماری خبر داد و افزود: از زمان آغاز واکسیناسیون علیه بیماری کووید۱۹، شاهد مرگ و میر دریافت کنندگان واکسن علیه این بیماری نبوده ایم و این امر نشانگر تاثیر واکسیناسیون در برابر این بیماری است.

بیشتر بخوانید:

وی ادامه داد: بیشتر مرگ و میر ناشی از بیماری کووید۱۹ در شرایط فعلی به افراد غیر واکسینه و یا افرادی که هنوز موفق به دریافت واکسن نشده اند، اختصاص دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه تمامی واکسن‌ها مقاومت بالایی در برابر کروناویروس دارند، افزود: اثربخشی واکسیناسیون علیه بیماری کووید۱۹ موجب کاهش مرگ و میر و جلوگیری از بستری می‌شود، بنابراین شهروندانی که پیامک نوبت دهی واکسیناسیون دریافت کردند، حتما در زمان تعیین شده به مراکز واکسیناسیون مراجعه و واکسن دریافت کنند.

لطفی تنها راه نجات در این شرایط فوق بحرانی فعلی را رعایت شیوه نامه های بهداشتی دانست و با توجه به شیوع ویروس دلتای هندی، بر رعایت بیشتر شیوه نامه های بهداشتی در برابر این ویروس تاکید کرد و افزود: مشارکت و همکاری بیش از پیش مردم با مجموعه سلامت در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، باعث خروج از این بحران می‌شود.

انتهای پیام/ع
نظرات بینندگان