کد خبر: ۱۴۹۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۴ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۰

بخش خصوصی فارس آماده واردات واکسن کرونا

استاندار فارس در ارتباط ویدیوکنفرانس با ستاد ملی کرونا آمادگی بخش خصوصی استان برای واردات واکسن مورد تایید وزارت بهداشت را اعلام کرد.

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، استاندار فارس با اشاره به تاکید رئیس جمهوری در تامین سریع واکسن مورد نیاز کشور، به آمادگی بخش خصوصی استان برای واردات واکسن مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اشاره کرد و دستور رئیس‌جمهوری برای صدور مجوز این واردات را خواستار شد.

عنایت الله رحیمی در ارتباط ویدئو کنفرانس با جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا که به ریاست آیت الله رییسی رئیس‌جمهوری برگزار شد، به تشریح وضعیت استان فارس و همچنین ارائه پیشنهاداتی در راستای کنترل و مدیریت کرونا پرداخت.

بیشتر بخوانید:

بر اساس گزارش ارائه شده از سوی استاندار فارس، هم اکنون از ۳۶ شهرستان استان، ۳۲ شهرستان در وضعیت قرمز و چهار شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه آمار تجمعی تست کرونا در استان فارس، یک میلیون و ۳۳۵ هزار و ۲۴۷ مورد است، آمار تجمعی تست مثبت را ۳۶۲ هزار و ۳۵۱ مورد عنوان کرد.

استاندار فارس افزود: بر اساس این آمار ۳۰ درصد از تست‌های انجام شده مثبت است که در هفته آخر شاهد رشد ۴۰ درصدی تست‌های مثبت در استان بوده‌ایم.

رحیمی بهبودی بیماران مبتلا به کرونا در فارس را ۹۴ درصد اعلام کرد و گفت: تاکنون پنج هزار و ۸۳۷ نفر از مردم استان فارس را در اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ از دست داده‌ایم.

وی درباره وضعیت اشغال تخت‌های بیمارستانی نیز عنوان کرد: ظرفیت تخت‌های بستری عادی در استان ۲ هزار و ۵۰۴ تخت است و درحال حاضر ۲ هزار و ۶۳۵ بیمار بستری هستند که این آمار نشان دهنده اشغال ۱۰۵ درصدی تخت‌های بستری عادی است.

به گفته استاندار فارس ظرفیت تخت‌های بستری ویژه در استان ۴۵۴ تخت است که هم اکنون ۹۵ درصد این تخت‌ها با بستری ۴۳۱ بیمار اشغال شده است.

وی در ادامه تعداد کل بیماران موجود در استان را پنج هزار و ۳۱۸ نفر شامل سه هزار و ۶۶ بستری دائم و ۲ هزار و ۲۵۲ بستری موقت دانست و گفت: تعداد بستری جدید روزانه در فارس نیز ۶۰۰ نفر است.

رئیس ستاد مدیریت کرونا در استان فارس همچنین به ارائه آمار واکسیناسیون در استان پرداخت و عنوان کرد: کل واکسن تزریق شده تاکنون یک میلیون و ۳۱۰ هزار و ۶۴۷ دز بوده که از این تعداد ۸۹۲ هزار و ۷۰۸ دز در نوبت اول و ۴۱۷ هزار و ۹۳۹ دز در نوبت دوم تزریق شده است.

استاندار فارس همچنین به اقدامات انجام شده در استان به منظور پیشگیری و مدیریت بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: بازدید سه بیمارستان پشتیبان با ظرفیت ۱۵۵ تخت و بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تخت سرپایی یا بستری موقت در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان، استفاده از ظرفیت بیمارستان‌های بخش خصوصی، بازدید از بیمارستان‌های مرجع کرونا و پیگیری مشکلات بیمارستان‌ها و کادر درمان، اقناع سازی جامعه برای همراهی با محدودیت‌های اعمال شده، همکاری ۹۰ درصدی اصناف و مشاغل در اجرای طرح تعطیلی ۶ روزه، اجرای مناسب طرح ممنوعیت تردد سراسری بین استانی در تعطیلات اخیر که با کاهش ۷۱ درصدی تردد در محور‌های ورودی و خروجی استان و کاهش ۵۵ درصدی تردد در ورودی و خروجی‌های مهم شیراز همراه بود از جمله این اقدامات به شمار می‌رود.

رحیمی همچنین به آماده افتتاح بودن بیمارستان ۳۳۰ تخت خوابی جهرم، بیمارستان ۱۶۰ تخت خوابی نی‌ریز و بیمارستان ۱۲۰ تخت خوابی کازرون اشاره کرد و از رئیس جمهور درخواست صدور دستور افتتاح این بیمارستان‌ها با حضور مقام‌های ارشد دولت را مطرح کرد.

به اعتقاد استاندار فارس، افتتاح این بیمارستان‌ها بخش درخور توجهی از فشار موجود بر سیستم درمان استان در این همه گیری را کاهش خواهد داد.

وی همچنین بیان کرد: در صورت وجود مشکل در تامین اعتبار برای مدیریت و کنترل همه گیری کرونا می‌توان از سر جمع اعتبارات عمرانی کشور کسر و به سر فصل بهداشت و درمان صرفا برای پیشگیری و درمان کرونا افزود چرا که این موضوع امروز به مهمترین مسئله در کشور تبدیل شده است.

پرداخت فوری مطالبات کادر درمان از جمله سختی کار کارکنان بیمارستان‌های کرونایی و تبدیل وضعیت نیرو‌های قراردادی ۸۹ روز با هدف ایجاد انگیزه بیشتر، لزوم تامین تجهیزات ضروری بیمارستان‌های مرجع کرونایی از قبیل دستگاه اکسیژن ساز، ونتیلاتور، مانیتور، سی تی اسکن و تفویض اختیار به استان‌ها در رابطه با اعمال محدودیت‌های هوشمند در بخش‌های مختلف از دیگر پیشنهادات و موضوعاتی بود که از سوی استاندار فارس در این جلسه مطرح شد.

آیت‌الله سید ابراهیم رییسی رئیس جمهوری در این جلسه تاکید کرد: واردات واکسن توسط بخش خصوصی با رعایت استاندارد‌های وزارت بهداشت، باید تسهیل شود.

رییسی با اشاره به گزارش استاندار فارس درخصوص موانع موجود در واردات واکسن، تأکید کرد: واردات واکسن نباید با تأخیر مواجه شود و باید از هر امکانی برای واردات واکسن استفاده کرد و امکان واردات واکسن توسط بخش خصوصی در چارچوب استاندارد‌های وزارت بهداشت از این جمله است که باید تسهیل شود.


انتهای پیام/ع

نظرات بینندگان