کد خبر: ۱۴۹۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۷ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۰

بیش از ۴۵٠٠ هکتار اراضی سروستان تاکنون مجهز به سیستم های نوین آبیاری شده است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سروستان از اجرای سیستم های نوین آبیاری در بیش از ۴۵٠٠ هکتار اراضی این شهرستان خبر داد.
به گزارش سرویس اقتصادی شهرستانهای شیرازه، سهراب عاشوری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سروستان از اجرای سیستم های نوین آبیاری در بیش از ۴۵٠٠ هکتار اراضی این شهرستان خبر داد و گفت: از ابتدای اجرای سیستم های نوین آبیاری در شهرستان سروستان تاکنون بیش از ۴۵٠٠ هکتار از اراضی کشاورزی (زراعی و باغی) شهرستان مجهز به سیستم های نوین آبیاری شده است.

به گفته وی، از ابتدای سال جاری تاکنون برای حدود ١٣ متقاضی ثبت نام و تشکیل پرونده انجام شده است که این میزان ٧٠ هکتار پروژه های نوین آبیاری و ١۵ هکتار پروژه های در حال اجرا را شامل می شود.

بیشتر بخوانید:

عاشوری تصریح کرد: کشاورزان و بهره برداران می توانند با حمایت ٨۵ درصدی دولت از اعتبارات روشهای نوین آبیاری در قالب تسهیلات بلاعوض بهره مند گردند.

وی با اشاره به اینکه تعهد اجرای آبیاری نوین در سال جاری برای شهرستان  ٢٠٠ هکتار است بیان کرد: تاکنون بیش از ٣۵ درصد از تعهدات طرح های آبیاری نوین به مرحله بهره برداری رسیده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سروستان در ادامه افزود: اجرا و توسعه سامانه های نوین آبیاری یکی از طرح های موثر در افزایش تولید محصولات با کیفیت، افزایش بهره وری آب و کاهش هزینه ها محسوب می شود.

این مقام مسئول تأکید کرد: با توجه به کاهش نزولات آسمانی و ضرورت تغییر الگوی کشت از آبیاری سنتی و غرقابی به روشهای نوین آبیاری برگزاری کارگاه های آموزشی جهت آشنایی بیشتر کشاورزان در دستور کار این مدیریت قرار گرفته است.

عاشوری در پایان یادآور شد: با توجه به اینکه برای اولین بار در استان فارس شهرستان سروستان موفق به اجرای طرح کم فشار زیر سطحی در باغ های پسته شده است، این مدیریت آمادگی ارائه خدمات جهت اجرای هر چه بیشتر این طرح را در شهرستان دارد.

انتهایپیام/س
نظرات بینندگان