کد خبر: ۱۴۹۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۰

عملیات گازرسانی به ۲۱ واحد تولیدی و کشاورزی در کوار

مدیرعامل شرکت گاز فارس گفت‌: عملیات اجرایی گازرسانی به صنایع شهرستان کوار با هدف توسعه واحدهای تولیدی و کشاورزی شامل ۲۱ کارخانه صنایع تبدیلی مواد غذایی و واحدهای گلخانه‌ای و دامداری آغاز شد.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، غلامعباس حسینی مدیرعامل شرکت گاز فارس از آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به صنایع شهرستان کوار با هدف توسعه واحدهای تولیدی و کشاورزی خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح گازرسانی بیش از 10 کیلومتر لوله گذاری فلزی و پلی‌اتیلن، انجام و بیش از 16 میلیارد ريال هزینه می شود.

وی افزود: پیش بینی می شود این طرح در مدت 6 ماه انجام و تکمیل  آن موجب گازرسانی به 21  واحد گلخانه ای، مرغداری، دامداری، کارخانه خوراک دام، مجتمع شیر و گوشت، کارخانه ذرت خشک کنی  و واحد کنستانتره انگور شهرستان کوار شود.

حسینی با بیان این که گازرسانی به صنایع و واحدهای تولیدی بخش کشاورزی، گامی مهم در افزایش تولید و توسعه کشاورزی صنعتی است، گفت: در استان فارس ۲ هزار و ۴۷۰ واحد تولیدی اعم از صنایع غذایی، تبدیلی، کشاورزی، گلخانه ای، دام و طیور و آبزی پروری فعال است.

مدیرعامل شرکت گاز فارس با اشاره به این که گازرسانی به صنایع و واحدهای تولیدی اشتغالزا با هدف جایگزینی سوخت پاک و ارزان گاز با دیگر سوخت های فسیلی، از مهم ترین رسالت های شرکت گاز استان فارس است، افزود: از ۹ هزار و ۶۲۲ واحد صنعتی فارس، بیش از هفت هزار و  ۸۷۸ واحد از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.

به گفته وی، گازرسانی به ۱۳۶ واحد صنعتی در استان فارس نیز در مرحله انتخاب پیمانکار و ۴۵۱ واحد در مرحله طراحی و تهیه اسناد مناقصه است که با تکمیل آن ها، گام مهمی در توسعه گازرسانی صنایع استان و رفع موانع تولید و اشتغال در سطح استان برداشته خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه هم اکنون ضریب نفوذ گاز طبیعی در این شهرستان ۱۰۰ درصد است و کوار در فهرست شهرستان های سبز گازرساني كشور قرار دارد، اظهار کرد: بیش از 70 درصد صنایع شهرستان کوار نیز از سوخت پاک بهره‌مند هستند که با تکمیل عملیات گازرسانی به 21  واحد تولیدی و کشاورزی این شهرستان، حدود 90 درصد صنایع کوار گازدار خواهند شد.

انتهای یپام/س
نظرات بینندگان