کد خبر: ۱۴۹۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۴ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
طالبان:

با آمریکایی‌ها برای تامین امنیت فرودگاه کابل در تماسیم

عضو کمیسیون فرهنگی طالبان گفت: در حال حاضر ایست بازرسی در خارج از فرودگاه در اختیار طالبان بوده و با مقامات آمریکایی در حال تماس برای تامین امنیت آن هستیم.

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، «عبدالقاهر بلخی» عضو کمیسیون فرهنگی طالبان در گفت‌وگو با الجزیره گفت که تدوین قانون اساسی در جریان است و سیستم آینده فراگیر و همه شمول خواهد بود. 

وی افزود: گفت‌وگوها بر سر آنکه پایتخت دولت آینده در کابل باشد یا قندهار، جریان دارد.

بلخی که چهره وی بار اول همزمان با کنفرانس خبری ذبیج الله مجاهد، سخنگوی ارشد طالبان در رسانه‌ها ظاهر شد، درباره وضعیت فرودگاه کابل نیز گفت: در حال گفت‌وگو با مقامات آمریکایی درباره نظم دادن به فرودگاه کابل و تامین امنیت آن هستیم.

بیشتر بخوانید:

این عضو کمیسیون فرهنگی طالبان تاکید کرد: در حال حاضر ایست و بازرسی در خارج از فرودگاه در اختیار طالبان است و تامین امنیت داخل فرودگاه را نیز نیروهای آمریکایی بر عهده دارند.

وی همچنین درباره هجوم مردم به فرودگاه کابل نیز گفت: این متاسفانه به دلیل بی‌اعتمادی است که طی سال‌های گذشته رخ داده و این در حالی است که ما عفو عمومی اعلام کردیم.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که پس از سقوط کابل مردم به سمت فرودگاه هجوم برده و به گفته وزیر دفاع انگلیس به دلیل ازدجام جمعیت تاکنون 7 نفر کشته شدند. 

 

بلخی درباره سقوط کابل نیز گفت: در ابتدا ما قصدی برای ورود به کابل نداشتیم و تصمیم بر این بود که به صورت مسالمت آمیز و با تشکیل یک دولت فراگیر وارد کابل شویم، اما به دلیل اینکه نیروهای امنیتی مقر خود را ترک کرده و بیم ناامنی می‌رفت مجبور به حضور در پایتخت شدیم. 

وی درباره حقوق زنان نیز گفت: هم حقوق زن و هم حقوق مرد در شرع مشخص شده و بر آن اساس اقدام خواهد شد. 

این عضو ارشد طالبان درباره تروریست خطاب شدن طالبان نیز گفت: مردم اعتقادی به اینکه طالبان یک گروه تروریستی است ندارند و این مخاطب قرار دادن طالبان تنها از سوی آمریکا بوده است. 

انتهای پیامع
منبع: فارس
نظرات بینندگان