کد خبر: ۱۴۹۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۹ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۰

استقرار "قرارگاه حفاظت از اراضی زراعی" در شیراز

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان شیراز گفت: برای اولین بار در کشور "قرارگاه حفاظت از اراضی زراعی و باغی" در این شهرستان مستقر می شود.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، ذبیح الله سیروسی مدیرجهاد کشاورزی شهرستان شیرازبا بیان اینکه هشت "قرارگاه حفاظت از اراضی زراعی" در محدوده اراضی تحت پوشش شهرستان شیراز مستقر می شود، ابراز کرد: مناطقی که بیشترین تغییر کاربری در آنها اتفاق می‌افتد به منظور استقرار قرارگاه های مذکور مکان یابی و جانمایی شده است.

وی تصریح کرد: استقرار "قرارگاه حفاظت از اراضی زراعی" در راستای حفظ کاربری اراضی کشاورزی و با هدف واکنش سریع و مقابله با تغییر کاربری های اراضی کشاورزی با پیشنهاد مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز صورت گرفته است.
سیروسی با بیان اینکه اولین "قرارگاه حفاظت از اراضی زراعی" در بخش ارژن با حضور مسئولین شهرستانی و استانی روز پنج شنبه چهارم شهریورماه افتتاح می شود، اظهار کرد: پایش ۴۰هزار از عرصه های کشاورزی و ۹۰ هزار هکتار از عرصه های ملی و محیط زیست زیر نظر این مجموعه قرار می گیرد.

به گفته این مقام مسئول، در قرارگاه مذکور یک دستگاه خودرو گشت یک دستگاه لودر برای برخورد فوری با ساخت و سازها و دو نفر نیرو مستقر می شود.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان شیراز گفت: استفاده از فناوری‌های نوین در "قرارگاه حفاظت از اراضی زراعی" گام بعدی برای شناسایی تخلفات صورت گرفته است.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان