کد خبر: ۱۴۹۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۰

پرداخت مطالبات پزشکان خانواده شهری و روستایی در فارس تا تیرماه

مدیرکل بیمه سلامت استان فارس گفت: به صورت علی‌الحساب مطالبات پزشکان خانواده شهری و روستایی را تا تیرماه پرداخت کرده‌ایم و سه ماهه اول پایش پزشک خانواده شهری نیز در حال محاسبه و پرداخت هستیم.

به گزارش سرویس سلامت شیرازه، فرهاد لطفی مدیرکل بیمه سلامت استان فارس با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای دفترچه‌های روستایی و دریافت هزینه آزاد در مراکز دولتی، گفت: روستائیان و عشایر با داشتن برگ ارجاع از پزشک خانواده روستایی می‌توانند خدمات درمانی خود را از مراکز درمانی دولتی دانشگاهی با پرداخت تعرفه دولتی همچون سابق دریافت کنند.

بیشتر بخوانید:

وی با بیان اینکه البته افرادی هستند که از خدمات دفترچه روستایی استفاده می‌کنند، ولی در شهر سکونت دارند که تصمیماتی برای این دسته از افراد گرفته شده است، افزود: تلاش داریم با الکترونیکی شدن تمام خدمات بیمه روستایی تنها افرادی که در روستا‌ها و شهر‌های زیر بیست هزار نفر سکونت دارند و از خدمات پزشک خانواده روستایی بهره‌مند می‌شوند، از خدمات درمانی تخصصی و فوق تخصصی با تعرفه دولتی منتفع شوند و ارجاع آنان نیز به صورت الکترونیک باشد.

مدیرکل بیمه سلامت استان فارس با بیان اینکه ماهانه به طور منظم ۸۰ درصد علی الحساب سرانه پزشکان خانواده شهری و روستایی پرداخت می‌شود، بیان کرد: در حال حاضر حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در این استان دارای بیمه سلامت هستند و با تمهیدات انجام‌شده، نیاز به چاپ دفترچه بیمه سلامت نیست تنها هنگام مراجعه به داروخانه و یا دیگر مراکز، خدمات‌دهندگان باید کد ملی بیمار را وارد سامانه کنند تا از اعتبار دفترچه اطمینان پیدا کنند.

وی از پرداخت ۳۰ درصدی بیمه‌شدگان مبتلا به کرونا برای بستری موقت خبر داد و گفت: چنانچه بیمه‌شدگان مبتلا به کرونا در بیمارستان، بستری شوند، فقط ۱۰ درصد هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند که این امر در خدمات سرپایی ۳۰ درصد است بنابراین ۹۰ درصد هزینه‌های بستری و ۷۰ درصد هزینه‌های سرپایی توسط سازمان بیمه سلامت، پرداخت می‌شود.

لطفی همچنین درباره وضعیت پرداخت‌ها به پزشکان، داروخانه‌ها، سایر مراکز ارائه‌کننده خدمات درمانی گفت: تمامی مطالبات کلیه مراکز درمانی سال قبل از سوی بیمه سلامت فارس و مطالبات مراکز خصوصی هم تا پایان اردیبهشت ماه همچنین اسناد الکترونیک مراکز نیز تا پایان خردادماه ۱۴۰۰ تسویه شده است.

مدیرکل بیمه سلامت فارس بیان کرد: علی‌الحساب مطالبات پزشکان خانواده شهری و روستایی تا تیرماه پرداخت کرده‌ایم و سه ماهه اول پایش پزشک خانواده شهری نیز در حال محاسبه و پرداخت هستیم.

وی به افراد فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای توصیه کرد که برای استفاده از خدمات بیمه سلامت با مراجعه به دفاتر پیشخوان و یا از طریق سامانه الکترونیک، نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

انتهای پیام/ع

نظرات بینندگان