کد خبر: ۱۴۹۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۵ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۰

برتری شرکت برق منطقه ای فارس در کسب مولفه های عفاف و حجاب

دبیر ستاد عفاف و حجاب استان فارس در لوح تقدیری از خدمات غلامرضا نصیری مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس برای مدیریت برتر در اجرای برنامه های عفاف و حجاب در این شرکت تقدیر کرد.

به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، در این لوح تقدیر که از سوی کیوان نیازی دبیر ستاد عفاف و حجاب استان فارس صادر شده آمده است: بی ترید عفاف و حجاب ارزنده ترین و متعالی ترین ارزشهای انسانی است که قرن ها در کسوت ارزشهای اسلامی و ملی این مرز و بوم درخشیده و با طلوع خورشید اسلام به اوج تعالی و عظمت رسیده است و مجاهدت در راه حفظ این ارزشهای آسمانی مصداق صیانت از حقوق انسانی همه شهروندان است.

لازم به ذکر است شرکت برق منطقه ای استان فارس طی سال گذشته و امسال با برجسته سازی برنامه های عفاف و حجاب گامی موثر د راه تعالی ارزشهای اسلامی برداشته و برای تعظیم شعائر اسلامی تلاشهایی دوچندان دارد.

حجاب ارزنده ترین نماد فرهنگی ، اجتماعی  در تمدن  ایران اسلامی  می باشد و عفاف پدیده ی ارزشی مهمی در تعالیم اسلامی است و توجه به زمینه های فرهنگی و اجتماعی به عنوان بستر آن بسیار شایسته  و لازم بوده و اشاعه و تعمیق آن نیازمند آموزش  های بنیادین و مداوم در خانواده ، مدرسه ، دانشگاه  و اجتماع می باشد.

بیشتر بخوانید:

بدیهی است در کنار شرایط مساعد اجتماعی الگوپذیری این فرهنگ نیازمند نهادینه شدن آن در وجود افراد می باشد  و بدون شک رسیدن به این هدف نیازمند مشارکت و توجه جدی همه نهادها و دستگاهها به صورت مستمر و هدفمند می باشد.

طراحی شیوه های کارآمد جهت گسترش  فرهنگ عفاف و حجاب در  حوزه های مرتبط با جوانان، ایجاد ضوابط مشخص  به منظور رعایت عفاف  توسط تشکل های غیر دولتی جوانان و نظارت بر آنان در این زمینه، حمایت از سازمانها و انجمن های غیر دولتی  که در گسترش فرهنگ عفاف و حجاب فعالیت می کنند از جمله اهداف اصلی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب است .

همچنین  تبیین و معرفی شیوه ها و راه کارهای مناسب برای ارتباط سالم و پاک جوانان و اهمیت زدایی از نماد لباس و آرایش مبتذل  به عنوان شیوه ای برای ارتباط، تحقیق و مطالعه پیرامون اثرات منفی تاثیر فرهنگ فاسد و غیر اخلاقی غرب در زندگی اجتماعی و فردی جوانان و مطالعه  جهت  تعیین هنجارهای روشن در زمینه توسعه فرهنگ عفاف  متناسب با  علایق جوانان و ارزش های جامعه از دیگر اهدافی است که در این حوزه دنبال می شود.

انتهای پیام/ع
نظرات بینندگان