کد خبر: ۱۴۹۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۵ - ۰۳ شهريور ۱۴۰۰

جذب ۹۹ و نیم درصد اسناد خزانه فارس

مدیرکل امور اقتصاد‌ی و دارایی فارس از جذب ۹۹ و نیم درصد اسناد خزانه استان فارس خبرداد.

به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، دایی مدیرکل امور اقتصاد‌ی و دارایی فارس گفت: استان فارس پارسال سهمی هزار و ۲۸۰ میلیارد تومانی از اسناد خزانه داشت و مهلت جذب آن تا پایان تیرماه امسال بود اما این مهلت تا پایان شهریور ماه تمدید شد.


وی با بیان این که این اعتبارات از محل اعتبارات بند ب و بنده تبصره ۵ قانون بودجه سال ۹۹ به فارس اختصاص یافته است، افزود: تا کنون از هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان اسناد خزانه استانی و ملی سهم فارس، ۹۹ و نیم درصد آن جذب شده و تنها حدود ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان دیگر جذب نشده، باقی مانده است که قطعا در مهلت بیش از یک ماهه پیش رو، یعنی تا پایان شهریور ماه، این مبلغ نیز جذب خواهد شد.

بیشتر بخوانید:


مدیرکل امور اقتصاد‌ی و دارایی فارس با یادآوری این که چند سالی است بخش عمده‌ای از اعتبارات عمرانی سهم فارس از طریق این اسناد خزانه با سر رسید مشخص، تخصیص می‌یابد بیان داشت: از سال گذشته تاکنون بیش از هزار و ۲۷۲ میلیارد تومان اعتبار عمرانی در قالب اسناد خزانه جذب و خرج توسعه و تکمیل طرح های عمرانی استان شده و ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان دیگر نیز به زود‌ی جذب خواهد شد.

دایی در ادامه تصریح کرد: از کل اسناد خزانه هزار و ۲۸۰ میلیارد تومانی سهم فارس، ۵۴۰ میلیارد و ۷۶ میلیون تومان، در قالب اعتبارات عمرانی استانی، ۵۷۷ میلیارد و ۳۳۵ میلیون تومان اعتبارات عمرانی ملی و رقم ناچیز ۱۶۲ میلیون تومانی مربوط به اعتبارات هزینه‌ای ملی بوده است.

وی در پایان اظهارداشت: نرخ جذب اسناد خزانه مربوط به اعتبارات عمرانی استانی ۹۸ و هفت دهم درصد، اعتبارات عمرانی ملی ۹۹ و ۹ دهم درصد و اعتبارات هزینه‌ای ملی تاکنون ۱۰۰ درصد بوده است.


انتهای پیام/ع

نظرات بینندگان