کد خبر: ۱۴۹۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۷ - ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
استاندار فارس خبرداد:

افتتاح ۹۱۹ پروژه به مناسبت هفته در استان فارس/ پیشرفت ۹۴ درصدی آزاد راه شیراز - اصفهان

رحیمی گفت: در هفته دولت امسال ۹۱۹ پروژه در استان فارس با بیش از ۲۴ هزار و ۹۰۲ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری می رسد.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، عنایت الله رحیمی استاندار فارس در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت گفت: تمام تلاش خود را کرده ایم تا پروژه های نیمه تمام در هفته دولت در استان فارس به اتمام برسد بنابراین در هفته دولت امسال ۹۱۹ پروژه در استان فارس با بیش از  ۲۴ هزار و ۹۰۲ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری می رسد.

استاندار فارس با تشریح پروژه ها اظهار کرد: در زمینه آب شرب شهرها و روستاها ۱۵ پروژه، ۴۷ پروژه در زمینه بزرگراه ها، راه های اصلی، فرعی، روستایی و عشایری، ۱۲۳ پروژه در زمینه فضاهای فرهنگی، آموزشی و هنری، ۵۶ پروژه امور بهداشت و درمانی، در زمینه امور برق رسانی ۳۲ پروژه و در زمینه عمران شهری و روستایی ۶۰ پروژه در هفته دولت امسال در استان به بهره برداری می رسد.

به گفته رحیمی، سایر پروژه ها شامل ۱۵۷ پروژه مسکن شهری و روستایی، ۳۳ پروژه ورزشی، ۲۵۱ پروژه در زمینه طرح های تولیدی و اشتغالزایی در بخش های مختلف کشاورزی، گردشگری و خدمات و ۱۴۵ پروژه در زمینه پروژه های زیربنایی، رفاهی و خدماتی در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

نماینده عالی دولت در استان فارس در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص مسائل شهر جدید صدرا، با اشاره به اقدامات مطلوبی که در ۲ سال اخیر در شهر صدرا انجام شده بیان کرد: نمود این اقدامات موثر شامل بزرگراه شهید سلیمانی، تعریض ورودی دوم شهر صدرا، ترمیم ورودی اول، فاضلاب شرق صدرا، کتابخانه، مدرسه، ورزشگاه و ... بوده است.

رحیمی ایجاد شهرک های صنعتی در استان برای رونق اشتغال تصریح کرد: با اقدامات انجام شده برای ایجاد اشتغال در شهرستان ها و روستاهای فارس هفت شهرک صنعتی در استان ایجاد شده و برای نخستین بار فارس به صادرکننده آلومینیوم، کربنات سدیم و فولاد تبدیل شده که نشان از رشد صنعتی استان است.

این مقام مسئول تکمیل آزادراه شیراز به اصفهان را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: آزادراه شیراز-اصفهان تا کنون پیشرفت ۹۴ درصدی داشته و دولت سهم مالی خود را در خصوص آن پرداخت کرده است و شریک پروژه اگر منابع خود را تامین کند به زودی این آزادراه افتتاح خواهد شد.

استاندار فارس با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه ورزش و رشد فارس در عرصه های ورزشی تصریح کرد: پیروزی تیم فجر سپاسی و کسب مدال طلای المپیک در کشتی و ... نمود این پیشرفت ها است.

وی در پایان سخنان خود گفت: استان فارس در حوزه کشاورزی دانش بنیان در کشور پیشرو است و به سمت کشت گیاهان کم آب بر با هدف حفظ سفره های زیرزمینی حرکت کرده است.

انتهای پیام/ح


نظرات بینندگان