کد خبر: ۱۴۹۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۹ - ۰۳ شهريور ۱۴۰۰

هویج ارزان می‌شود

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی فارس خبر داد: با آغاز برداشت هویج در فارس، ١٠٢ هزار تن محصول راهی بازار می‌شود.

به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، صادقی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی فارس گفت: برداشت هویج از هزار و ۷۰۰ هکتار از مزارع استان فارس آغاز شده است و تا پایان آبان ماه به صورت مداوم ادامه دارد.

وی در ادامه افزود: پیش‌بینی می‌شود از مزارع شهرستان‌های اقلید، مرودشت، بیضا، سرچهان و شیراز ١٠٢هزار تن هویج برداشت و روانه بازار شود که در تعدیل قیمت این محصول هم موثر خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

افزایش تقاضای مردم برای خرید هویج در چند هفته اخیر به دلیل افزایش شیوع کرونا سبب شد تا قیمت این محصول به طور سرسام‌آوری افزایش یابد و این درحالیست که به گفته کارشناسان تعذیه و برخلاف تصور عموم، باوجود اینکه هویج حاوی مواد مغذی مناسب و ویتامین‌های مفید است، ولی در پیش گیری و یا درمان بیماری کرونا کارکرد کاملی ندارد.

کاهش عرضه این محصول در بازار میوه و تره بار و وقفه تولید هویج بین استان خوزستان و سایر استان‌های کشور به خصوص استان فارس از دلایل دیگر افزایش قیمت هویج در بازار است.


همچنین برای نخستین بار توسط محققان داخلی بذر هویج ایرانی تولید شده در شهرستان مرودشت مورد کشت قرار گرفت و محصولی با کیفیت به بار نشست.

از جمله خصوصیات این بذر میتوان به کاهش مصرف آب، افزایش میزان تولید، کیفیت و ظاهر مناسب محصول و قیمت کمتر نسبت به بذر‌های خارجی اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

انتهای پیام/ع

نظرات بینندگان