کد خبر: ۱۴۹۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۶ - ۰۳ شهريور ۱۴۰۰

موازنه عدالت از مولفه‌های مورد نظر برای انتخاب شهردار شیراز است

رئیس شورای شهر شیراز خبر داد: با توجه به انصراف یکی از کاندیدا‌هایی که قرار بود امروز با حضور در صحن علنی شورای شهر شیراز به ارائه دیدگاه‌های مدیریتی خود بپردازد، و همچنین وجود تنها یک کاندیدای دیگر برای ارائه برنامه و پرسش و پاسخ به شوراییان، انتخاب شهردار شیراز طی ساعات آینده معرفی خواهد شد.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، مهدی طاهری رئیس شورای شهر شیراز امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به به سوال خبرنگاری در واکنش به انتشار خبری مبنی بر برگزاری جلسه‌ای با حضور ١٠ نفر از اعضای این شورا در شامگاه گذشته سه شنبه دوم شهریور برای انتخاب گزینه اصلی شهرداری این کلانشهر، بیان کرد: راجع به بحث انتخاب شهردار، هم اندیشی انجام شد و صحت دارد، اما موضوعی در خصوص انتخاب قائم مقام شهردار مطرح نشد.

وی در ادامه افزود: مولفه‌های مورد نظر برای انتخاب شهردار این کلانشهر از جمله توانایی مدیریتی، انطباق برنامه با رسیدن شیراز به جایگاه سومین حرم اهل بیت (ع)، موازنه عدالت در حوزه خدمات شهری، نگاه انقلابی به برنامه‌ها در این جلسه مطرح شد.

رئیس شورای شهر شیراز تصریح کرد: با توجه به انصراف یکی از کاندیدا‌هایی که قرار بود امروز با حضور در صحن علنی شورای شهر شیراز به ارائه دیدگاه‌های مدیریتی خود بپردازد، و همچنین وجود تنها یک کاندیدای دیگر برای ارائه برنامه و پرسش و پاسخ به شوراییان، انتخاب شهردار شیراز طی ساعات آینده معرفی خواهد شد.

طاهری در پاسخ به این سوال که در صورت انتخاب یکی از کاندیدا‌ها به عنوان شهردار شیراز آیا ماجرای شهرداری تهران در شیراز هم رخ خواهد داد یا نه؟ گفت: در قانون یک تبصره باز وجود دارد که با تایید وزیر کشور انطباق خدمتی برای کسانی که مسئولیت دولتی نداشته و به عنوان شهردار انتخاب می‌شود، وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

وی با بیان اینکه سایتی ویژه شوراییان، بزرگان شهر و شهروندان برای اعلام کاندیدا‌های مورد نظر راه اندازی شد، اضافه کرد: البته هر عضو هم امکان معرفی سه گزینه داشت. بیش از ١٠٠ کاندیدا معرفی شدند و نهایتا اسامی ٢٢ گزینه در صحن علنی برای ارائه برنامه معرفی شد و با حضور ١٦ کاندیدا در صحن و انصراف شش نفر، ٥ نفر به مرحله نهایی راه یافتند.

رئیس شورای شهر شیراز در پایان گفت: طی دو روز گذشته تاکنون مرحله بررسی کاندیدا‌های نهایی در در نوبت صبح و بعد از ظهر در شورای شهر آغاز شده و با انصراف یکی از این کاندیدا‌ها طی ساعات آینده شهردار شیراز معرفی خواهد شد.

انتهای پیام/ع
نظرات بینندگان