کد خبر: ۱۴۹۵۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۱ - ۰۴ شهريور ۱۴۰۰
به مناسبت روز کارمند؛

روز کارمند، روز انسان‌ هایی است که هدفشان خدمت به مردم است

کارمندی از آن دسته از شغل هایی است که در طول دوره‌های مختلف دیدگاه های متفاوتی را تجربه کرده است گاه به عنوان یک زندگی با روندی با ثبات و با قابلیت برنامه‌ریزی به آن نگاه شده و گاه به عنوان یک روزمرگی مورد انتقاد قرار گرفته است اما مسلما موتور پیشبرد اهداف و آرمان های یک ملت و یک کشور کارمندان هستند.
روز کارمند، روز انسان‌ هایی است که هدفشان خدمت به مردم است

به گزارش شیرازه؛ کارمندی از آن دسته از شغل هایی است که در طول دوره‌های مختلف دیدگاه های متفاوتی را تجربه کرده است گاه به عنوان یک زندگی با روندی با ثبات و با قابلیت برنامه‌ریزی به آن نگاه شده و گاه به عنوان یک روزمرگی مورد انتقاد قرار گرفته است. برخی آن را مانع مهمی برای آرامش در زندگی می دانند چرا که معمولا کارمکندان درگیر فشار های مختلف مالی و کاری هستند اما عده ای هم برای دستیابی به آن دست به هر تلاشی می زنند.

کارمندان نیز نگاه های مختلفی به شغل خود دارند برخی خود را اسیر یک سیستم ثابت و با روند تغییر بسیار کُند می بینند و درحال یافتن راهی برای فرار از آن هستند اما برخی دیگربه شغل خود صرفا به عنوان یک منبع درآمد نگاه می‌کنند.

اما مسلما موتور پیشبرد اهداف و آرمان های یک ملت و یک کشور قطعاً کارمندان هستند. امام خمینی(ره) به قشر کارمند اهمیت فراوانی می دادند و به مناسبت های مختلف، از این قشر زحمت کش قدردانی کرده؛ همواره در پی برطرف کردن مشکلات آنان بودند. ایشان در بخشی از سخنانشان می فرمایند: «البته من از مشکلات کارمندان دولت، از مشکلات همه قشرهایی که در بین دولت کار می کنند، آگاهم، و می دانم در عین حالی که محروم ترین قشرها هستند، با اخلاص ترین قشرها هستند».

رهبر انقلاب هم درباره ارزش کار کارمندان و خدمتگزاران کشور، خطاب به آنان فرموده اند: «هر کاری که شما برای مردم انجام می دهید، در هر پست و سمتی که باشید، یک حسنه است و علاوه بر این که به نفع مردم است، چنان چه کار ماندگار و اصیل و ریشه دار هم باشد، یک صدقه جاریه است و در دستگاه عظیم الهی، این کارهای شما خواهد ماند و آثار نیک خود را خواهد بخشید و ثمرات آن را خواهید دید، هم در دنیا و هم در عالم آخرت؛ همان روزی که هر انسان محتاج حسنه و صدقه ای است که از پیش فرستاده است».

از همه این دیدگاه ها که بگذریم، ارائه خدمت بهتر به مردم زمانی میسر است که کارمندان از نگرانی‌های بی مورد دورباشند که نیستند. نگرانی هایی از قبیل وضعیت معیشتی، عدم پویایی محل کار و انواع فشار کاری که هر روز انگیزه کارمندان را به نابودی می کشاند. امیدواریم با توجه به روی کار آمدن دولتی تازه نفس و با امید به آینده روشن ایران اسلامی شاهد بهبود روند زندگی کارمندان و خدمتگزاران عزیز کشور خود باشیم.

پایان پیام/
نظرات بینندگان