کد خبر: ۱۴۹۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۸ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۰

قاضی زاده هاشمی انتصاب خود به ریاست بنیادشهید را تایید کرد

قاضی زاده هاشمی به رییس جمهور گفته است، به رغم مشکلات فراوان ساختاری موجود در بنیاد شهید، امیدوار است با حمایت و همکاری جامعه ایثارگری و خانواده های معظم شهدا و جانبازان و آزادگان بتواند ساختار این بنیاد و نهاد انقلابی را اصلاح کند.

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، یک منبع مطلع نزدیک به دکترسید امیرحسین قاضی زاده هاشمی، نایب رئیس سابق و نماینده مجلس شورای اسلامی که کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم نیز بود، دقایقی پیش در گفتگو با فاش نیوز، صحت انتصاب قریب الوقوع وی به ریاست بنیادشهید را تایید کرد.


این منبع در ادامه گفت: آقای قاضی زاده سمت های پبشنهادی در دولت جدید را هریک به دلایلی رد کرده، اما آخرین پیشنهاد رییس جمهور برای تصدی ریاست بنیاد شهید را پذیرفته است.

وی در این خصوص افزود: قاضی زاده هاشمی به رییس جمهور گفته است، به رغم مشکلات فراوان ساختاری موجود در بنیاد شهید، امیدوار است با حمایت و همکاری جامعه ایثارگری و خانواده های معظم شهدا و جانبازان و آزادگان بتواند ساختار این بنیاد و نهاد انقلابی را اصلاح کند و علاوه بر جلب حمایت های دولت، امکانات موجود در بنیاد را نیز به نحو بهینه در خدمت جامعه هدف قرار دهد.

منبع آگاه به نقل از قاضی‌زاده هاشمی افزود: با توجه به تاکید و اصرار آقای رییسی برای قبول ریاست بنیاد شهید، درصورتی که اتفاق پیش‌بینی نشده ای رخ ندهد، فرآیند انتصاب ایشان از فردا آغاز  می شود که حداقل ۱۰روز به طول خواهد انجامید.

وی در باره فرایند مذکور افزود: طبق قانون، ابتدا باید موافقت رهبر انقلاب برای این انتصاب توسط رییس جمهور کسب شود؛ در مرحله بعد، استعفای آقای قاضی‌زاده از نمایندگی مجلس شورای اسلامی مطرح می شود و پس از آن حکم معاونت رییس جمهور و ریاست بنیادشهید برای آقای قاضی‌زاده صادر خواهد شد.


انتهای پیام/ع
منبع: فارس
نظرات بینندگان