کد خبر: ۱۴۹۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۲ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۰

آغاز به کار شعبه شورای حل اختلاف ویژه تشکل‌های دینی در فارس

شعبه شورای حل اختلاف ویژه تشکل‌های دینی استان فارس افتتاح شد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، رییس کل دادگستری فارس با بیان نقش سازنده و تأثیرگذار شورای حل اختلاف در حل و فصل خصومت و دعاوی گفت: استفاده از ظرفیت شورا‌های حل اختلاف و ورود این نهاد صلحی به مسائلی همچون اختلافات و حل و فصل خصومت‌ها بسیار راهگشا بوده و آثار و برکات زیادی برای دستگاه قضائی و جامعه داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی تصریح کرد: امروز مرکز توسعه حل اختلاف، داوری و میانجیگری به عنوان یک نهاد مدنی و مردم محور برآمده از بطن مردم نقش بسیار مهمی در نظام دادرسی و در حوزه قضازدایی و عدالت سازشی و ترمیمی ایفا می‌نماید و همچنین تعداد بسیاری از پرونده‌های موجود در نظام قضائی کشور از سوی شورای حل اختلاف منجربه صلح و سازش می‌گردد و همین کارکرد مهم نتیجه نهادینه شدن فرهنگ گذشت، صلح و سازش است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان فارس هم گفت:برای بهبود کار‌ها و نظارت بر عملکرد زیر مجموعه تشکل‌های دینی این اداره کل، شورای حل اختلاف در اداره کل تبلیغات اسلامی فارس راه اندازی شد.
حجت الاسلام محمد صادق مهرابی افزود: همه مرتبطین با این اداره کل شامل کانون‌های فرهنگی، هیأت‌های مذهبی، کانون مداحان  می‌توانند برای رفع مشکلات قضائی خود به این شورا مراجعه نمایند.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان