کد خبر: ۱۴۹۵۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۱ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۰
نماینده ولی فقیه در استان فارس تاکید کرد:

لزوم کمک همه اقشار برای توسعه خدمات حرم شاهچراغ(ع)

آیت الله دژکام مضجع شریف امامزادگان را راه ارتباط با عالم معنویت توصیف کرد و گفت: همه باید در کمک به تولیت جدید حرم شاهچراغ(ع) برای انجام خدمت بهتر پیشقدم باشند.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس امروز، ۷ شهریورماه در مراسم معارفه تولیت جدید آستان مقدس شاهچراغ(ع) با اشاره به اهمیت حضور حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در شیراز گفت: وجود خانه عموی امام زمان(عج) در شیراز باعث شده که شهر ما عنوان حرم سوم اهل بیت(ع) را پیدا کند و این توفیق الهی برای مردم شهر است.

آیت الله دژکام مضجع شریف امامزادگان را مایه ارتباط با عالم معنویت توصیف کرد و اظهار کرد: مسلماً وظایف بسیار زیادی برای شیعیان و ارادتمندان به حضرت شاهچراغ(ع) تعریف می‌شود.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه بار تولیت حرم سنگین است، تاکید کرد: همه باید در کمک تولیت جدید حرم شاهچراغ(ع) برای انجام خدمت بهتر پیشگام باشیم.  

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به تلاش‌هایی که طی یک سال خیر در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) به عنوان سرپرست تولیت انجام داده است، گفت: به واسطه محدودیت‌های بیماری کرونا مدیریت و تولیت این آستان مقدس دچار تحولاتی شد و مقام معظم رهبری به واسطه خطر کرونا مخصوصا برای بزرگان، وظیفه مدیریت حرم را موقتا به من سپردند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس تصریح کرد: در طی این مدت تلاش شد که بتوانیم حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) را چنانچه اداره کنیم تا فردی به صورت دائمی مسئولیت را بپذیرد.

وی با بیان اینکه امیدواریم افتخار خدمت به حرم شریف احمدبن موسی(ع) را مسئولان بیشتر درک کنند، تاکید کرد: امید است بتوانیم با استفاده از تجارب آستان‌های مقدس دیگر کشور، به گونه مسائل را سامان بدهیم که همانگونه شیراز همیشه در بین شهرهای جهان شهری ویژه بوده است، باز هم به برکت نورانیت حرم مطهر جایگاه خودش را حفظ کند.

انتهای پیام/ح

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۷ شهريور ۱۴۰۰
0
پاکسازی اطراف حرم مطهر تا شعاع حد اقل دو کیلومتری از معتادین و اوباش باید در اولویت باشد