کد خبر: ۱۴۹۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۱ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۰

افتخارات شیراز حاصل برکت وجود حضرت احمدبن موسی(ع) است/ ایفا نقش سومین حرم اهل البیت(ع) در بازسازی انقلاب فرهنگی

تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه در حوزه فرهنگ محتاج بازسازی انقلاب فرهنگی کشور هستیم و خیلی از زیر ساخت‌ها باید متحول شود، اشاره کرد و گفت: قطعاً در این مسیر حرکت بزرگ مکان‌هایی مثل شاهچراغ(ع) نقش اصلی را ایفا می‌کنند.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، آیت‌الله ابراهیم کلانتری تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) امروز در مراسم معارفه خود به عنوان تولیت حرم مطهر به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با هیئت دولت اشاره کرد و افزود: معظم‌له تعابیر دقیقی را در دیدار با دولت ارائه کردند که باید چراغ راه مسیر همگان به ویژه دولتمردان باشد.

آیت الله کلانتری با یادآوری اینکه سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه در حوزه فرهنگ محتاج بازسازی انقلاب فرهنگی کشور هستیم و خیلی از زیر ساخت‌ها باید متحول شود، بسیار مهم و قابل توجه است، گفت: قطعاً در این مسیر حرکت بزرگ مکان‌هایی مثل شاهچراغ(ع) نقش اصلی را ایفا می‌کنند.

تولیت آستان مقدس احمد ابن موسی(ع) در ادامه سخنان خود با بیان اینکه آرزوی همه شیعیان خدمت در بارگاه‌های نورانی اهل بیت(ع) و نوادگان آنان است، گفت: از خداوند متعال خالصانه در این مسیر انجام وظیفه کنیم.

وی با اشاره به تعبیر پیامبر(ص) از شیعیان به دلیل عشق و علاقه به خاندان عصمت و طهارت(ع) تصریح کرد: در روایتی از پیامبر مکرم اسلام(ص) آمده است که بندگان برگزیده‌های خداوند متحمل اذیت، آزار می‌شوند تا خودشان را به قبور اهل البیت(ع) برسانند؛ دائما به زیارت قبور آنان می‌روند تا از طریق آنان به خداوند تقریب جویند. این بندگان خالص خداوند در بهشت به من می‌پیوندند.

این استاد دانشگاه فرصت خدمت به حضرت احمدبن موسی(ع) را توفیق بزرگ و وظیفه‌ای خطیر برشمرد و افزود: در  سال ۱۳۴۲ بعد از حادثه ۱۵ خرداد ماه، نقشه‌های طاغوت بر علیه امام خمینی(ره) و حوزه‌های علمیه آغاز شد و تلاش‌های زیادی انجام شد تا برنامه ریشه‌ای برای استحاله حوزه‌های علمیه انجام شود و حتی در این زمینه طرح دانشگاه اسلامی را در زمان طاغوت مطرح کردند.

تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) ادامه داد: در آن زمان امام خمینی(ره) با بصیرت خویش، دانشگاه‌های اسلامی که شاه می‌خواست ایجاد کند را همانند قرآنی که معاویه در مقابل امام علی(ع) بر سر نیزه کرد، تعبیر کرد.

آیت الله کلانتری با یادآوری اینکه در آن دوران شاه در سه شهر قم، مشهد و شیراز می‌خواست دانشگاه اسلامی برپا کند که دلیل اهمیت شهر شیراز را از اینجا می‎‌توان فهمید، به نامگذاری شیراز به نام سومین حرم اهل بیت(ع) از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: از سفر رهبر معظم انقلاب و معرفی شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) می‌توان به عمق نقش شیراز پی برد.

وی  با بیان اینکه شیراز در طول تاریخ پایگاه بزرگ از نظر وجود فیلسوفان، علم و عالمان بزرگ بوده است، تصریح کرد: شیراز، از گذشته تاکنون مرکز قرآن و اهل بیت(ع) بوده است. ابن بطوطه که جهانگرد بزرگی است، می‌گوید که در سرزمین‌های اسلامی خوش ذوق‌تر از مردم شیراز در امر قرآن و پزشکی نیست‌.

تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) با تأکید بر اینکه همه افتخارات شیراز به برکت حضرت احمدبن موسی(ع) و امام زادگان جلیل‌القدر در این شهر است، گفت: باید در آینده در یک مسیر قطب فرهنگی، الهی و انقلاب اسلامی حرکت کنیم.

انتهای پیام/ح

نظرات بینندگان