کد خبر: ۱۴۹۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس مطرح کرد:

پیشتازی استان فارسی ها در احسان و نیکوکاری/ بیش از ۱۸ هزار فرصت شغلی برای مددجویان ایجاد شد

بذرافشان گفت: در سال گذشته با همه گرفتاری‌هایی که برای مردم به دلیل شیوع بیماری کرونا پیش آمد، مردم استان فارس نیازمندان را تنها نگذاشتند و در حوزه مشارکت‌های مردمی، مردم دیار فارس در موضوع صدقات، اکرام ایتام، زکات و... کمک کردند به همین دلیل استان فارس در حوزه مشارکت‌های مردمی جزو برترین‌های کشور شد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، محمد بذرافشان مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس امروز در جمع اصحاب رسانه ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع)، گفت:  رسانه‌ می‌تواند یک بال پرواز برای خدمت به محرومان بوده و باعث افزایش خدمت‌رسانی به مردم باشد.

وی با بیان اینکه خبرنگاران می‌توانند در ترویج امورات خیر و احسان و نیکوکاری نقش مهمی ایفا کنند، افزود: امروز شرایط اقتصادی جامعه فشار مضاعفی را برای محرومین به دنبال داشته است لذا لازم است که اقدامات اساسی برای کاهش آلام آنان انجام دهیم.

بذرافشان با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری در جامعه به تشریح فعالیت‌های این اداره‌کل طی یک سال گذشته پرداخت و گفت: در سال گذشته با همه گرفتاری‌هایی که برای مردم به دلیل شیوع بیماری کرونا پیش آمد، مردم استان فارس نیازمندان را تنها نگذاشتند و در حوزه مشارکت‌های مردمی، مردم دیار فارس در موضوع صدقات، اکرام ایتام، زکات و... کمک کردند به همین دلیل استان فارس در حوزه مشارکت‌های مردمی جزو برترین‌های کشور شد.

وی با بیان اینکه کمیته امداد فارس در سال گذشته بین ادارات کمیته امداد کشور، به عنوان دستگاه برتر معرفی شده است، بزرگترین سرمایه در این نهاد را اعتماد مردم برشمرد و گفت: قطعاً با این سرمایه می‌توان اقدامات بهتری را انجام داد.

مدیرکل کمیته امداد فارس اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۲۵ هزار فعالیت عمرانی همانند ساخت، احداث و خرید واحدهای مسکونی، ساعت سرویس بهداشتی و حمام، ۲۶۰۰ مورد گازرسانی به منازل، برای محرومین و نیازمندان در استان فارس انجام شده است.

بذرافشان تعداد فعالیت‌های عمرانی در سال گذشته برای محرومان استان را ۵ هزار فعالیت برشمرد و افزود: پیش‌بینی این است که در یک ماه آینده، ۲ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی محرومان را در سطح استان به بهره‌برداری برسانیم.

وی ضمن قدردانی از همراهی سپاه فجر استان فارس، گروه‌های جهادی، بنیاد مسکن و خیرین در این راه گفت: تلاش می‌کنیم تا در سال جاری و سال آینده ۳ هزار و ۲۰۸ واحد مسکونی هم برای نیازمندان احداث کنیم.

بذرافشان به فعالیت‌های اشتغالزایی کمیته امداد اشاره کرد و گفت: در زمینه اشتغال مددجویان در ۲۱ شاخص کمی و کیفی، استان فارس جز پیشروهای این زمینه شناخته شد. در این راستا بیش از ۱۸ هزار فرصت شغلی در سال گذشته شکل گرفت که این فرصت‌های شغلی به درآمد رسیده است.

مدیرکل کمیته امداد فارس ادامه داد: از ۸ هزار میلیارد تبصره ۱۶ ویژه مددجویان کمیته امداد و بهزیستی سال گذشته به انضمام صندق امداد ولایت ۸۲۶ میلیارد تومان تخصیص اعتبار اشتغال داشته‌ایم و به طور کلی ۱۰ درصد از اعتبار کل کشور به اشتغال استان فارس اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه در تولید پهپادهای غیرنظامی سم‌پاشی استان فارس رتبه اول را کسب کرده است، گفت: همچنین بیش از ۳۰ هزار متر مربع در سال گذشته اجرای طرح‌های گلخانه‌ای اشتغال مددجویان در فارس داشته‌ایم.

بذرافشان تصریح کرد: علاوه بر این‌ها یک هزار واحد پنل خورشیدی به مددجویان واگذار شده است که میانگین درآمد هر پنل، ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است و این درآمد می‌تواند برای خودکفایی مددجویان مؤثر باشد.

مدیرکل کمیته امداد فارس همچنین به توزیع جهیزیه میان زوج‌های نیازمند نیز اشاره کرد و افزود: در حوزه ازدواج و تحکیم خانواده، سال گذشته بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ سری جهیزیه توزیع کردیم و به یاری خدا بعد از ماه محرم و صفر یک هزار تا ۱۵۰۰ سری جهیزیه را میان زوج‌های جوان توزیع خواهیم کرد.

وی با اشاره به میزان پرداخت صدقات از سوی مردم فارس اظهار کرد: در حوزه مشارکت‌های اجتماعی و  صدقات در ۵ ماهه نخست سال جاری، ۱۰ میلیارد تومان مردم فارس صدقه پرداخت کردند و در زکات نیز ۵۷ میلیارد تومان که به طور کلی مردم فارس در این زمینه برای پنجمین سال متوالی رتبه نخست کشور را کسب کرده‌اند.

بذرافشان از کمک ۶۰ میلیارد تومانی نیک‌اندیشان استان فارس طی ۵ ماهه اول سال جاری در طرح اکرام ایتام خبر داد و خاطرنشان کرد: امروز مردم نیک‌اندیش و خیر استان فارس می‌توانند مستقیماً کمک‌های خود را به حساب یتیمان واریز کنند که این مسئله باعث رفع شبهات در این زمینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد فارس همچنین با اشاره به فعالیت مراکز نیکوکاری ذیل این سازمان گفت: یکی از اتفاقات خوبی که در کمیته امداد رقم خورد راه‌اندازی مراکز نیکوکاری است که استان فارس در این زمینه مقام اول کشور را کسب کرده است.

این مقام مسئول فعالیت‌های صندوق قرض‌الحسنه ولایت را مورد توجه قرار داد و گفت: از شروع افتتاح این صندوق ۴۷۷ میلیارد تومان پرداخت تسهیلات به مددجویان داشته‌ایم که این تسهیلات به صورت میانگین به ۷۷ هزار نفر پرداخت شده است.

بذرافشان اظهار کرد: به طور کلی در کمیته امداد فارس ۱۵۸ هزار و ۴۴۲ خانوار معیشت‌بگیر و ۱۸۸۳۰ چند خدمتی داریم که ۱۷۷ هزار و ۲۷۲ خانوار تحت پوشش هستند یعنی به طور کلی ۳۵۴ هزار و ۹۴۵ نفر تحت پوشش کمیته امداد استان فارس هستند که از این تعداد بیش از ۱۰۰ هزار نفر زنان سرپرست خانوار هستند.

انتهای پیام

نظرات بینندگان