کد خبر: ۱۴۹۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۹ - ۰۸ شهريور ۱۴۰۰

کشف ۴۲۶ فقره سرقت طی یک هفته در فارس

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: ۹ باند سرقت و ۴۲۶ فقره انواع سرقت طی یک هفته گذشته در فارس کشف شد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: طرح مقابله با وقوع انواع سرقت توسط مأموران پلیس آگاهی طی یک هفته گذشته در سطح استان فارس اجرایی شد.

وی ادامه داد: در این راستا مأموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات شبانه روزی موفق شدند ۹ باند سرقت را منهدم و ۳۵ سارق را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه سارقان تاکنون به ۴۲۶ فقره انواع سرقت منزل، اماکن خصوصی، درون خودرو، مغازه، احشام، موتورسیکلت و سایر اعتراف کرده‌اند، عنوان کرد: از اعضای این باندها مقادیر زیادی اموال مسروقه شامل لوازم خانگی، ضبط و باند، کابل برق، موبایل و ... کشف شد که ارزش این اموال بنا به اظهار نظر کارشناسان مربوطه، ۹۴ میلیارد ریال برآورد شده است.

کشف ۲۷۲ میلیارد کالای قاچاق در فارس کشف شد

حبیبی با اشاره به اینکه در ۵ ماهه اول سال جاری ۴۸۰ پرونده قاچاق تشکیل و  یک هزار و ۸۲ دستگاه خودرو حامل کالای قاچاق توقیف شده است، تصریح کرد: در این خصوص یک هزار و ۳۹۶ متهم دستگیر و ۲۷۲ میلیارد تومان انواع کالای قاچاق برابر نظر کارشناسان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد افزایش داشته است.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۲۸ تن انواع مواد مخدر در سطح استان فارس کشف که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد افزایش داشته است، گفت: در این مدت چهار هزار و ۱۰۶ متهم دستگیر و ۴۹۵ دستگاه وسایط نقلیه متعلق به قاچاقچیان نیز توقیف شده است.

فرمانده انتظامی استان فارس تصریح کرد: در پنج ماهه اول سال جاری با تشکیل بیش از سه هزار فقره پرونده در پلیس فتا و با افزایش توان تاکتیکی کارشناسان، ۹۱ درصد از جرائم کشف و ۷۰۸ متهم نیز دستگیر شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصد افزایش نشان می‌دهد.

کشف ۳۷ قبضه سلاح غیر مجاز

حبیبی با بیان اینکه سلاح غیرمجاز از عوامل بستر ساز جرایم خشن در سطح استان فارس است، گفت: در پنج ماهه اول سال جاری، پنج باند قاچاق سلاح و مهمات منهدم و در بازرسی از منزل و وسایط نقلیه آنان ۳۷ قبضه سلاح شکاری و جنگی قاچاق کشف شده است.

وی ضمن هشدار به کسانی که بخواهند امنیت جامعه را مختل کنند، بیان کرد: در سال جاری ۱۳۱ نفر از اراذل و اوباش معروف در فارس دستگیر شده‌اند و برابر قانون به شدت با آنان برخورد می‌شود.

انتهای
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان