کد خبر: ۱۴۹۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۰۹ شهريور ۱۴۰۰
فرمانده سپاه استهبان خبر داد؛

رسیدگی به بیش از ۲۴۰۰ بیمار کرونایی در قالب طرح شهید سلیمانی شهرستان استهبان

کریمی گفت: قرارگاه شهید سلیمانی در ایام کرونا به کمک وزارت شبکه بهداشت و درمان، شهرستان استهبان را به ۱۲ بلوک تقسیم کرد و در هر بلوک سه تیم نظارتی، حمایتی و مراقبتی ایفای نقش نمودند.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، حسن کریمی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه استهبان در گفتگو با خبرنگار ما یه تشریح اجرای طرح شهید سلیمانی پرداخت و گفت: مرحله اول این طرح از آذرماه سال گذشته به مدت چهار ماه در سطح شهرستان استهبان اجرا گردید و پس از گذشت این مدت همچنان با قوت در حال اجرا است.

وی افزود: بر اساس این طرح، قرارگاه سلامت در سطح هر محله برپا شده و وضعیت افراد مبتلا از طریق مراکز جامع سلامت و پزشک خانواده تحت نظارت قرار می گیرد بنابراین ۱۲ بلوک تقسیم گردید و هر بلوک در قالب سه تیم نظارتی، حمایتی و مراقبتی ایفای نقش نمودند.

رسیدگی به بیش از 2400 بیمار کرونایی در قالب طرح شهید سلیمانی در سطح شهرستان استهبان

کریمی با بیان اینکه در قالب این طرح، لیست مبتلایان به صورت روزانه توسط شبکه بهداشت و درمان استهبان به مسئول قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی ارسال و پس از تفکیک در اختیار  بلوک های ۱۲ گانه قرار می گیرد، اظهار کرد: فرماندهان بلوک پس از دریافت اسامی مبتلایان با آنان تماس گرفته و ضمن ارائه دستورات لازم پزشکی، مشکلات آنان را نیز مرتفع می نمایند. عمده مشکلات احصا شده بیماران کرونایی تهیه کپسول اکسیژن، تهیه بسته های معیشتی و بهداشتی، خرید مایحتاج روزانه جهت اجرای قرنطینه خانگی، ارائه خدمات درمانی، تهیه دارو بود که در صورت نیاز توسط بسیجیان انجام شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه استهبان از دیگر اقدامات طرح شهید سلیمانی را رهگیری از افراد مرتبط با بیماران کرونایی اعلام کرد و افزود: با هماهنگی شبکه بهداشت و درمان شهرستان استهبان در تماس با بیماران کرونا، تست های تشخیص سریع و pcr  درب منازل گرفته می شود.

وی در پایان سخنان خود گفت: از ابتدای طرح شهید سلیمانی تا کنون بیش از ۲۴۰۰ بیمار کرونایی پایش و رسیدگی به آن ها توسط تیم های مراقبتی بسیجیان انجام شده است؛ در این روزها در خصوص اجرای واکسیناسیون، سپاه استهبان آمادگی خود را در راستای راه اندازی مرکز واکسیناسیون اعلام کرده است، که در صورت اعلام نیاز شبکه بهداشت و درمان این مرکز راه اندازی خواهد شد.


انتهای پیام/ح


نویسنده :
محمد حسین مدحت
نظرات بینندگان