کد خبر: ۱۴۹۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۲ - ۱۰ شهريور ۱۴۰۰
همزمان با هفته دولت:

بهره برداری از ۵۳۵ واحد مسکونی در قالب طرح بهسازی مسکن روستایی در شهرستان شیراز

بهره برداری از ۵۳۵ واحد مسکن روستایی در شهرستان شیرازبا مشارکت و همراهی بنیاد مسکن این شهرستان آغاز شد.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، مسعود صف شکن مدیر بنیاد مسکن شهرستان شیراز از بهره برداری از 535 واحد مسکونی در قالب طرح بهسازی مسکن روستایی در شهرستان شیرازخبر داد  وگفت: 449 میلیارد و 400 میلیون ریال اعتبار و تسهیلات برای بهره بردای از طرح های یاد شده تامین شده است.


وی با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و با هنر و شهدای دولت اظهار کرد :  آغاز هفته دولت   یادآور فداکاری های فرزندان پاک نهاد و گرانقدر انقلاب و احیا کننده روزهای پرشور خدمتگزاری شهیدان رجایی و باهنر است ، بنیاد مسکن در شهرستان شیراز بر مبنای مدیریت جهادی برای محرومیت زدایی در روستاها تلاش کرده است.

صف شکن با تشریح عملکردها در حوزه مسکن روستایی دراین شهرستان  افزود: ساخت منازل مقاوم  دربرابر حوادث طبیعی درروستاها ، ایجاد اشتغال درروستا جهت استاد کاران  وکارگران ساختمانی ، تبدیل محیط غیر بهداشتی روستا به محیط بهداشتی وقابل سکونت ، تلاش درحفظ هویت معماری بومی روستایی ، توزیع عادلانه اعتبارات بانکی درمسکن روستایی ، ثبیت مالکیت وازبین بردن اختلافات ملکی و ایجاد روحیه امنیت وتغییرنگرش به ملک به عنوان یک پشتوانه مالی و همچنین ایجاد ثبات سکونت ،درروستا وجلوگیری از پدیده مهاجرت از روستا به شهر از جمله مزایای اعطای اسناد مالکیت و اجرای طرح های توسعه است .

وی از پرداخت 10هزار و 378 فقره تسهیلات مقاوم سازی از طریق بانکهای عامل  از سال 1387 تاکنون جهت ساخت منازل مقاوم روستایی خبر داد و گفت:  نظارت بر ساخت وسازوارائه خدمات فنی، جهت 10 هزار و 401باب منزل مسکونی ساخته شده درروستاهای شهرستان شیراز،با نظارت کامل از طریق ،ناظرین این بنیاد انجام پذیرفته است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان شیراز به فعالیتهای انجام شده درحوزه واگذاری زمین هم اشاره ای کرد و گفت: به طور کلی تا کنون تعداد 2598قطعه زمین درروستاهای شهرستان  شیرازجهت ساخت منازل مسکونی به متقاضیان واگذار  گردیده است. فعالیتهای واگذاری زمین درسال 1399 نیز 214 قطعه بوده است .

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان