کد خبر: ۱۴۹۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۵ - ۰۹ شهريور ۱۴۰۰

۵۶ درصد جانباختگان کرونا در شبانه روز گذشته، زیر ۶۰ سال بودند

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در نشست امروز ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا، از درصد بالای جانباختگان زیر ۶۰ سال طی شبانه روز گذشته بر اثر کرونا در استان خبر داد.

به گزارش سرویس سلامت شیرازه، سیصد و نود و پنجمین نشست ستاد مدیریت کرونا دانشگاه در حالی برگزار شد که رییس دانشگاه به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری است و به صورت ویدئو کنفرانس، ریاست این نشست را بر عهده داشت.


مهرزاد لطفی با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۳ بیمار کووید۱۹ در استان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند، اعلام کرد: ۵۶ درصد از این جانباختگان، افراد زیر ۶۰ سال هستند که این موضوع هشداری برای توجه بیش از پیش به دستورالعمل های بهداشتی به ویژه در بین جوانان، به عنوان قشر فعال و مولد جامعه است.

 
وی در ادامه اضافه کرد: آمارهای کرونا در فارس نسبت به هفته گذشته تا حدودی روند نزولی داشته و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد و بتوانیم از موج پنجم این بیماری گذر کنیم.

رییس دانشگاه، اضافه کرد: ۵۰ درصد بیماران بستری در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها، اینتوبه هستند که آمار بالایی به شمار می رود.

 فارس در واکسیناسیون گروه سنی بالای ۶۰ سال، بهتر از متوسط کشوری

لطفی همچنین ضمن بررسی روند اجرای برنامه واکسیناسیون در استان گفت: پوشش واکسیناسیون در حال افزایش است و با توجه به اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بیش از ۸۰ درصد افراد بالای ۶۰ سال در کشور واکسینه شده اند که استان فارس در این زمینه از متوسط کشوری نیز بالاتر است.

 
وی در این باره افزود: تاکنون نزدیک به یک میلیون و ۶۰۰ هزار دوز واکسن کرونا در فارس به گروه های هدف تزریق شده و با توجه به وسعت و جمعیت استان، واکسیناسیون در شهرها و روستاهای فارس به خوبی انجام شده و همچنان ادامه دارد.  

رییس دانشگاه از فعالیت ۱۳ مرکز واکسیناسیون در شیراز خبر داد که از این تعداد سه مرکز، به صورت خودرویی می باشد.

لطفی در ادامه با تقدیر از تلاش اعضای ستاد مدیریت کرونا دانشگاه در مدت شیوع اپیدمی کرونا گفت: تا امروز ۳۹۵ نشست ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز برگزار شده و دو هزار و ۱۷۲ مصوبه در این نشست ها به تصویب رسیده است که به طور میانگین روزانه ۶ مصوبه را شامل می شود.

معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز در این نشست گزارشی از اقدامات انجام شده در واحدهای زیرمجموعه دانشگاه در زمینه مقابله با کرونا ارایه کردند و مواردی شامل گزارش تحلیلی روزانه تست های انجام شده و موارد ابتلا به کرونا در استان، مصوبات روزهای گذشته ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا و روند ارایه خدمت به بیماران در بیمارستان ها، بررسی شد.

سیصد و نود و پنجمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا، صبح امروز نهم شهریور ۱۴۰۰، در دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز برگزار شد.

انتهای پیام/ع
نظرات بینندگان