کد خبر: ۱۴۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۴ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۰

آغاز سال تحصیلی یک میلیون و 200 هزار کلاس اولی با \"جشن شکوفه‌ها\"

فاطمه قربان، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» با اشاره به برگزاری مراسم امروز «جشن شکوفه‌ها» در مدارس ابتدایی سراسر کشور گفت: یک میلیون و 200 هزار کلاس اولی با شرکت در جشن شکوفه‌ها، از امروز سال تحصیلی خود را آغاز می‌کنند.

وی افزود: علاوه بر کلاس اولی‌ها که در واقع بهار تعلیم و تربیت خود را به طور رسمی آغاز می‌کنند، امروز بیش از 500 هزار نوآموز 4 سال تمام و 5 سال تمام نیز در مراسم «جشن غنچه‌ها» شرکت می‌کنند تا با ورود به دوره پیش‌دبستانی، آمادگی لازم را برای ورود به مدرسه از سال آینده کسب کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: به دلیل تقارن اول مهر با روز جمعه و نیز با توجه به تعطیلی رسمی روز شنبه دوم مهرماه به مناسبت شهادت حضرت امام صادق (ع)، زمان آغاز سال تحصیلی سایر دانش‌آموزان از جمله دانش‌آموزان دوم تا پنجم دبستان، روز یک شنبه سوم مهرماه 90 خواهد بود.

* 25 ساعت آموزش به دبستانی‌ها؛ از شنبه تا چهارشنبه

قربان اضافه کرد: براساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش برای ساماندهی زمان آموزش در دوره ابتدایی، از امسال روزهای پنج‌شنبه در دبستان‌ها تعطیل خواهد بود تا با حضور دانش‌آموزان ابتدایی در کنار خانواده، زمینه تحکیم بیشتر ارتباط والدین با فرزندان و کشف و شکوفایی استعدادهای آنان فراهم شود.

وی تأکید کرد: با تعطیلی پنج‌شنبه‌ها، دانش‌آموزان ابتدایی 25 ساعت آموزش هفتگی در 5 روز از شنبه تا چهارشنبه خواهند داشت.

نظرات بینندگان