کد خبر: ۱۴۹۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۸ - ۱۰ شهريور ۱۴۰۰
رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان فارس خبر داد:

اجرا همایش فرهنگی و هنری رستاخیز در سومین حرم اهل البیت(ع)

به دنبال رویداد فرهنگی و هنری با مشارکت دستگاه های مختلف بوده ایم بنابراین پس از تجربه خوب برنامه فصل شیدایی، خاتون آب و آیین، در شیراز سومین حرم اهل البیت(ع) همایش فرهنگی، هنری و چندرسانه ای رستاخیز اجرا خواهد شد.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، نشست خبری نمایش چندرسانه ای رستاخیز با حضور مسئولان استانی و شهری امروز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد. 

مجید میکائیلی رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان فارس با اشاره به اینکه این سازمان با توجه به رسالت خود به تقویت بنیه زیرساخت های فرهنگی می پردازد، اظهار کرد: با شناسایی ضعف و قوت در این حوزه به دنبال رویداد فرهنگی و هنری با مشارکت دستگاه های مختلف بوده ایم بنابراین پس از تجربه خوب برنامه فصل شیدایی، خاتون آب و آیین، در شیراز سومین حرم اهل البیت(ع) رویداد فرهنگی، هنری و چندرسانه ای رستاخیز اجرا خواهد شد. 

وی با بیان اینکه این همایش بزرگ با هم افزایی دستگاه های متولی فرهنگی و هنر از دوم تا ۱۲ آبان ماه همزمان با ولادت پیامبر گرامی اسلام(ص) و هفته وحدت به روی صحنه می رود، گفت: برای اجرای پروتکل های بهداشتی پارک کوهستانی دراک شیراز برای برگزاری این نمایش پیش بینی شده است.

به گفته رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس، در این همایش به موضوعاتی همچون تاریخ صدر اسلام، تاریخ انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم، تلاش جهادگران عرصه سلامت، زندگی نامه و شهادت حضرت احمد بن موسی(ع)، حافظ و مشاهیر، مهدویت و دولت مهدوی پرداخته می شود.

میکائیلی "جریان سازی فرهنگی در سومین حرم اهل البیت (ع)" هدف این همایش است، تاکید کرد: ۳ تا ۵ هزار نفر هر شب با رعایت پروتکل های بهداشتی می توانند در این همایش شرکت کنند؛ بخش نمایش این رویداد دو ساعت است که بخشی جدا از این نمایش به معرفی موضوعات بومی می پردازد.

وی در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگار شیرازه مبنی بر پیش بینی حمل و نقل عمومی برای دسترسی بهتر شهروندان به مکان همایش گفت: پس از تشکیل کمیته های مختلف، موضوع حمل و نقل نیز بررسی خواهد شد و مورد توجه واقع می شود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس تصریح کرد: از سایت برخط تهیه بلیط و پوستر برنامه در نشست های بعدی اکران و رونمایی خواهد شد.

مصطفی مشفقیان معاون فرهنگی و روابط عمومی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس نیز در ادامه این جلسه ضمن یادآوری خاطره خوش شیرازی ها از برنامه «فصل شیدایی» گفت: همایش چند رسانه ای «رستاخیز» که امسال برگزار خواهد شد یک برنامه فرهنگی بومی تر است و رویکرد نماینده ولی فقیه در استان فارس اثرگذاری رویدادهای فرهنگی است.

مشفقیان  اضافه کرد: هم افزایی فرهنگی میان دستگاه ها برکات خوبی دارد و مطالبه جدی نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز است.

به گفته معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس، هم افزایی مشترک بیشتر دستگاه های استان و  استفاده از ظرفیت هنرمندان فارس در برگزاری همایش چند رسانه ای «رستاخیز» شاهد ایجاد نتایج مطلوب خواهد شد و برای اولین بار شاهد برگزاری برنامه ملی با استفاده از ظرفیت بومی هستیم.

وی تصریح کرد: بازدهی برنامه های فرهنگی مهم است و مسئولان استان باید خروجی فرهنگی ملموس و دستاورد لازم این برنامه ها را مورد توجه قرار دهند و برنامه ها را در مسیری هدایت کنند که خروجی بالایی داشته باشد.

همایش رستاخیز موجب آشتی بین صحنه تئاتر و تماشاگران خواهد شد
هادی رضایی رئیس سازمان بسیج رسانه استان فارس در ادامه اظهار داشت: برنامه فصل شیدایی موجب آشتی میان تئاتر و مردم شد و  در نگارش نمایشنامه رستاخیز از ظرفیت های استانی، افتخارات و داستان های بومی استفاده می شود.

رئیس سازمان بسیج رسانه سپاه فجر فارس افزود: همایش «رستاخیز» مقدمه ای برای اجرای نمایشنامه های ملی بر پایه ظرفیت ها و رویدادهای بومی است و موجب آشتی بین صحنه تئاتر و تماشاگران می شود.

وی اضافه کرد: انتقال مفاهیم اسلامی-ایرانی با زبان هنر و از طریق رسانه اقدام مطلوبی است و انتظار مقام معظم رهبری در انتقال این مفاهیم رستاخیزی است بتواند موثر واقع شود که نام این همایش با عنوان «رستاخیز» پس از سالها شیدایی در فارس به عنوان استان پیشرو در هنر انتخاب شده است.

رضایی تاکید کرد: اگر هنر تلفیقی بین تاریخ صدر اسلام، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم و سلامت ایجاد کند پیام اولیای الهی به خوبی به نسل جدید منتقل می شود.

به گفته این مقام مسئول، نمایشگاه عکس در هفته دفاع مقدس با نگاه مجاهدت های رزمندگان مدافعان حرم و مدافعان سلامت نیز برگزار خواهد شد که اقدام فرهنگی موثری در این خصوص است و اصحاب رسانه زبان گویای نظام و مطالبه گران مردم هستند و نقش موثری در اقدامات فرهنگی جامعه ایفا می کنند.

رضایی تاکید کرد: «راه دل»، کار ارزشمند عکاسان خبری از سوگواری عاشورایی است که به صورت ملی برگزار می شود و باید حمایت شود و همکاری مطلوب رسانه در اطلاع رسانی موجب شده تا هنر و رسانه ۲ بال اثربخش یکدیگر باشند.

انتهای پیام/ح


نظرات بینندگان