کد خبر: ۱۴۹۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۳ - ۱۰ شهريور ۱۴۰۰
در راستای طرح شهید سلیمانی؛

مرکز درمان بستر موقت کرونا سپاه فجر در شیراز راه اندازی شد/ فعالیت بیش از۱۶۰۰ تیم مراقبتی در استان فارس

مسئول عملیات سپاه فجر استان فارس از راه اندازی مرکز بستری موقت کرونا سپاه فجر در شیراز با ظرفیت خدمات رسانی روزانه به ۲۰۰ بیمار کرونایی خبر داد.

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، محمد رجبی، مسئول عملیات سپاه فجر استان فارس در گفتگو با خبرنگار این رسانه از اجرای فاز پنجم طرح شهید سلیمانی در حوزه ها و پایگاه‌ های مقاومت بسیج استان خبر داد و گفت: در این طرح اقداماتی در قالب تیم های مراقبت و رهگیری توسط نیروی های پایگاه های بسیج که به عنوان پایگاه های سلامت محله مستقر هستند، انجام میگیرد و مراکز جامع بهداشت و سلامت ضمن آموزش این نیرو ها، مبتلایانی که تست کرونا آنها مثبت می‌شود را به حوزه ‌های مقاومت جهت پیگیری تیم های مراقبتی بسیج معرفی می کند. 

رجبی ضمن بیان این نکته که در حال حاضر حدود ۱۶۰۰ تیم مراقبتی در استان فارس مشغول به فعالیت هستند بیان کرد: این تیم‌ها ضمن برقراری ارتباط تلفنی، دستورالعمل‌ها و تذکرات لازم در خصوص نحوه تغذیه و نحوه مراقبت و شرایط قرنطینه را به آنها یادآوری میکنند و نسبت به اعزام اطرافیان آنها جهت تست سریع کرونا و جداسازی  این افراد تا پایان دوره بیماری اقدامات لازم به عمل می آورند.

وی در ادامه تشریح طرح شهید سلیمانی افزود: در عرصه نظارت بر انجام پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی، ضمن تعامل با شبکه بهداشت، بسیج اصناف و اتاق اصناف نظارت بر صنوف، بازار، اماکن پر تردد و رستوران‌ها خصوصا در ایام دهه اول محرم را برعهده دارد که اقدامات قابل توجهی در سطح استان انجام شد و این کار به صورت روزانه توسط تیم های مشترک صورت می‌پذیرد.

مسئول عملیات سپاه فجر استان فارس در خصوص تیم های حمایتی تصریح کرد: در عرصه سوم این طرح، تیم های حمایتی با محوریت بسیج سازندگی سپاه فجر استان فارس بسته های معیشتی را بین خانواده ‌های آسیب دیده از کرونا توزیع می کنند که تنها امسال حدود ۱۰۰ هزار بسته معیشتی توزیع شد و همچنین به افرادی که در قرنطینه ی خانگی نیاز به خدماتی دارند یاری رسانی می‌شود.

مرکز بستری موقت کرونا سپاه فجر در شیراز راه اندازی شد/ فعالیت بیش از۱۶۰۰ تیم مراقبتی در استان فارس

وی تسریع روند واکسیناسیون با همکاری بسیج را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در زمینه واکسیناسیون کرونا، ۳۰ سالن سپاه و بسیج در اختیار مجموعه علوم پزشکی قرار گرفته و همچنین دو سالن مستقل راه اندازی شد که در این سالن ها کلیه اقدامات مراحل واکسیناسیون توسط نیرو های جهادی انجام می‌گیرد.

رجبی ادامه داد: حسینیه عاشقان ثارالله(ع) شیراز به عنوان بزرگترین مرکز واکسیناسیون در استان فارس طی روز های اخیر افتتاح شده است که در صورت تأمین واکسن، ظرفیت واکسیناسیون روزانه ۵ هزار نفر محیا می‌شود؛ تا کنون حدود ۲۰۰ نفر از بسیجیان استان به دانشکده علوم پزشکی به‌ عنوان واکسیناتور و برای امور اجرایی معرفی شدند.

به گفته این مقام مسئول، بیش از ۵۰۰ بسیجی به عنوان انتظامات در این مراکز فعالیت می کنند.

مسئول عملیات سپاه فجر استان فارس ضمن تاکید بر کمک های چشمگیر جهادگران سلامت در زمینه کمک رسانی به کادر درمان خاطرنشان کرد: تاکنون حدود ۵۶۸ نفر به ده بیمارستان کرونایی استان بعنوان "همیار بیماران" مشغول کمک رسانی به شبکه درمان در بیمارستان ها هستند و در امر کفن و دفن فوت شدگان کرونا حدود ۱۹۰ نفر از بسیجیان گروه های جهادی مشغول کمک رسانی می باشند.

مرکز بستری موقت کرونا سپاه فجر در شیراز راه اندازی شد/ فعالیت بیش از۱۶۰۰ تیم مراقبتی در استان فارس

راه اندازی مرکز بستری موقت بیماران کرونایی

مسئول عملیات سپاه فجر استان فارس در پایان صحبت های خود اضافه کرد: در عرصه درمان، با همکاری ارتش و نیروی انتظامی با محوریت سپاه علاوه بر سالن پشتیبان شماره یک ورزشگاه شهید دستغیب سالن شماره ۲ نیز هفته گذشته توسط سردار فدوی بازدید و راه اندازی شد

همچنین با توجه به شیوع پیک جدید بیماری کرونا و تکمیل ظرفیت بیمارستان های کرونایی، مرکز درمان بستر موقت(OPAD) نیز ضمن اخذ مجوزهای لازم از دانشگاه علوم پزشکی به تعداد ۵۰ تخت تجهیز و راه اندازی شد که توان انجام خدمات بستری موقت و تزریق داروهای ویژه کرونا به روزانه حدود ۲۰۰ نفر را دارد.

به گفته این مقام مسئول، در آغاز شروع طرح شهید سلیمانی روزانه ۳۷۰۰ نفر بیمار کرونایی وجود داشت که در حال حاضر به حدود ۱۲۰۰ نفر در روز رسیده که انشالله با روندی کاهشی رو به رو خواهیم بود.

انتهای پیام/ع

نظرات بینندگان