کد خبر: ۱۴۹۶۶۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۳ - ۱۱ شهريور ۱۴۰۰
با پیگیری«شیرازه»و نظارت به موقع آموزش و پرورش فارس صورت گرفت:

برخورد قاطع با سه مدیر متخلف مدرسه در شیراز/ دریافت شهریه از والدین غیر قانونی است

مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش فارس در گفتگو با شیرازه از برخورد قاطع با سه مدیر متخلف در شیراز و صدرا خبر داد و گفت: همان گونه که قبلا هم عنوان شد هر گونه دریافت شهریه در مدارس دولتی به صورت اجباری از والدین ممنوع است و با مدیر مدرسه برخورد خواهد شد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، روز گذشته این رسانه گزارشی مبنی بر ممنوعیت دریافت شهریه در مدارس دولتی (از پیامک های اخذ شهریه توسط مدارس تا تکذیب مدیران در دریافت وجوه/ گوش اگر گوش تو ناله اگر ناله من، آنچه البته به جایی نرسد فریاد است )منتشر کرد که بلافاصله پس از این گزارش چندین نفر از والدین با شماره تماس ارتباطات مردمی شیرازه تماس گرفته یا به صورت پیامک تخلفات صورت گرفته را اطلاع دادند و خواستار پیگیری شدند.

یکی از والدین عنوان کرد: مدرسه دخترانه ای واقع در یکی از محلات محروم شیراز از دانش آموزانی که پایه نهم را به پایان رسانده و قصد گرفتن پرونده و رفتن به پایه دهم را دارند به اجبار مبلغ 300هزار تومان می‌گیرد تا پرونده را تحویل دهد و بهانه آنها هم پرداخت نکردن شهریه در سال تحصیلی گذشته است.

خبرنگار شیرازه پس از گفتگو با این والدین و اطلاع از اسامی مدیران مدارس متخلف موضوع را با مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش فارس در میان گذاشته و خواستار پیگیری موارد ذکر شده گردید.

حمیدرضا شعبانی مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان در گفتگو با شیرازه از برخورد قاطع با سه مدیر متخلف در شیراز و صدرا خبر داد و گفت: همان گونه که قبلا هم عنوان شد هر گونه دریافت شهریه در مدارس دولتی به صورت اجباری از والدین ممنوع است و با مدیر مدرسه برخورد خواهد شد.

وی گفت: در همین راستا و در پی اطلاع رسانی خبرنگار شیرازه و بر اساس پیامک ها و مستندات موجود بلافاصله به بازرسین این اداره کل اطلاع دادیم و تذکرات و اخطار لازم به مدیران خاطی داده شد.

شعبانی در پایان از مردم خواست تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف در نحوه ثبت نام و یا دریافت شهریه به ادارات آموزش و پرورش نواحی و شهرستانها اطلاع دهند.

در پایان ذکر این نکته ضروری است که با توجه به شرایط اقتصادی موجود و سختی و مشکلاتی که برای برخی از خانواده ها پیش آمده است لازم است شهروندانی که توان مالی بیشتری دارند حمایت های خیرخواهانه ای از دانش آموزان کم برخوردار داشته باشند تا دانش آموزی در این شرایط از تحصیل جا نماند.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۱ شهريور ۱۴۰۰
0
حرف از سه نیست حد اقل روی بیش از هزار مدرسه در استان حساب باز کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۱ شهريور ۱۴۰۰
0
چند روزه گزینه شهرداری شیراز رشده چرااطلاع رسانی نمی‌کنید بایکوت کردید چون هم جناح خودتونه؟؟؟!!!
سینا
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۱ شهريور ۱۴۰۰
0
من چندین وقته شیرازه رو دنبال میکنم و میبینم که طرفدار مردمه و هر اتفاقی که رخ میده مثل اعتصابات و.... پوشش داده
در خصوص شهردار شیراز هم چند مدت پیش مطلبی رو منتشر کرد
امیدوارم روحیه مردمی بودنش رو حفظ کنه !