کد خبر: ۱۴۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۶ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۰

تحقيق و تفحص در يك قدمي ايرانسل؛ اپراتور دوم سقف تعداد مشترك ندارد

علی مطهری در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس با اشاره به حضور وزیر ارتباطات در جلسه روز سه‌شنبه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، اظهار داشت: در این جلسه 2 موضوع کیفیت پوشش تلفن همراه و درخواست تحقیق و تفحص از برخی از مسائل در شرکت ایرانسل مطرح شد.
وی گفت: موضوع کیفیت پوشش تلفن همراه، سوال آقای طاهرخانی نماینده تاکستان بود و تقاضای تحقیق و تفحص از ایرانسل نیز، درخواست آقای محمدیاری دیگر نماینده مجلس از وزیر ارتباطات بود.
رئیس کمیته مخابرات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این رابطه وزیر ارتباطات، محمد کرم‌پور رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و علیرضا قلمبر دزفولی با حضور در مجلس توضیحاتی را ارائه کردند.
 
*توضیح وزیر در خصوص پوشش موبایل، نماینده پرسشگر را قانع نکرد

مطهری ادامه داد: طاهرخانی از توضیحات ارائه شده در خصوص کیفیت پوشش تلفن همراه قانع نشد و مقرر شد که در جلسه هفته آینده کمیسیون صنایع نظر خود را در خصوص اینکه از این توضیحات قانع شده یا خیر اعلام کند.
 وی اضافه کرد: طاهر خانی معتقد بود که برخی از نقاط کشور تحت پوشش تلفن همراه نیست که وزیر ارتباطات در این خصوص این طور توضیح داد که در برنامه‌های وزارت ارتباطات و برنامه اپراتورهای تلفن همراه، پوشش تمامی نقاط کشور نیست.

*وزیر ارتباطات: هزینه پوشش سراسری موبایل در سراسر کشور از محل uso تامین شود
 
وی ادامه داد: به گفته وزیر ارتباطات بحث نخست پوشش جاده‌ها و شهرها است و اگر مجلس خواهان پوشش تمامی روستاهای کشور است و خواهان این است که تمامی روستاهای کشور تحت پوشش تلفن همراه باشند، باید از محل uso (خدمات عام مخابراتی) هزینه این کار را تقبل کند.
وی گفت: البته وزیر خاطر نشان کرد که هم‌اکنون تعداد زیادی از روستاهای کشور تحت پوشش شبکه تلفن همراه قرار دارند.
مطهری یادآور شد: وزیر ارتباطات در خصوص کیفیت اپراتورهای تلفن همراه این طور توضیح داد که براساس پروانه شرکت مخابرات ایران و ایرانسل این دو اپراتور پوشش 98 درصدی را در کشور محقق کرد‌ه‌اند پوشش قابل قبول دارند.
 
*تحقیق و تفحص از ایرانسل، در گرو قانع شدن یا نشدن محمد یاری

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه این گفت‌وگو تصریح کرد: همچنین سوال محمدیاری در خصوص تقاضای تحقیق و تفحص از برخی از مسائل در شرکت ایرانسل، از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.
وی گفت: طبق آیین‌نامه، تحقیق و تفحص تا 10 روز فرصت خواهد داشت که اگر محمدیاری در جلسه آینده کمیسیون صنایع بر تقاضای خود مبنی بر تحقیق و تفحص مصر باشند، این موضوع در کمیسیون صنایع رأی‌گیری می‌شود و پس از آن در صحن علنی به رأی گذاشته خواهد شد.
مطهری ادامه داد: بنابراین نتیجه تحقیق و تفحص از ایرانسل، تا 10 روز دیگر مهلت دارد.
 
*وزیر ارتباطات: به اپراتورها دستور داده‌ایم هزینه تماس‌های زیر 3 ثانیه را لحاظ نکنند

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که محمدیاری در این جلسه مطرح کرد: پرسش در خصوص اخذ هزینه مکالمات زیر 3 ثانیه بود.
مطهری گفت: در حالی که مسئولان وزارت ارتباطات معتقدند که هزینه تماس‌های نیمه‌کاره زیر 3 ثانیه، ناچیز و برای مشترک قابل چشم‌پوشی است؛ برخی نمایندگان نظر دیگری دارند و معتقدند که این مکالمات هزینه اضافی را به مشترک تحمیل می‌کند.
وی گفت: در این رابطه وزیر ارتباطات این‌طور توضیح داد که به اپراتورها دستور داده‌ایم که هزینه مکالمات زیر 3 ثانیه را برای مشترکان خود لحاظ نکنند و اپراتورها نیز این موضوع را رعایت می‌کنند و برای مشترکان اعمال می‌شود.
 
*وزیر ارتباطات: ایرانسل بر اساس پروانه، سقف مشترک ندارد

وی گفت: همچنین از دیگر موضوعات مطرح شده توسط محمدیاری، سقف مشترکان ایرانسل بود که وزیر ارتباطات در این زمینه معتقد بود که براساس پروانه اپراتور دوم تلفن همراه، ایرانسل سقف تعداد مشترک ندارد.

نظرات بینندگان