کد خبر: ۱۴۹۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۶ - ۱۲ شهريور ۱۴۰۰
آیت الله دژکام مطرح کرد؛

ارتباط نخبگان با دولت راه بازسازی اعتماد مردم به مدیریت اجرایی است

امام جمعه شیراز با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، ارتباط نخبگان با دولت را راه بازسازی اعتماد مردم به مدیریت اجرایی کشور اعلام کرد.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در خطبه‌های نمازجمعه امروز شیراز، ضمن تسلیت سالروز شهادت امام سجاد (ع)، گفت: امام سجاد ویژگی هایی، چون علم، حلم و بردباری، آقا منشی، شجاعت، خوش بیانی و محبت را از جمله مواردی عنوان کرده‌اند که برای صلاحیت امامت امت اسلامی نیاز است.

وی با بیان اینکه در جهان برگشته از کفر می‌خواهیم یک کشور اسلامی باشیم و این مهم صبر می‌خواهد، افزود: باید صبر و حلم را تجربه با ولی فقیه مان همراه باشیم.

نماینده ولی فقیه در فارس با تصریح بر اینکه آقایی و بزرگ منشی از مولفه‌های مهم مدیریت است، گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیر خود خطاب به دولت جدید فرمودند که مردم باید به دولت اعتماد داشته باشند و لذا محبت هم گوشه‌ای از این اعتماد است.

آیت‌الله دژکام عنوان کرد: ایشان همچنین فرمودند که اعتماد بین دولت مردم لطمه خورده و باید بازسازی شود، اما چه اقداماتی باید برای بازسازی اعتماد بین مردم و دولت انجام شود؟

به گفته نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، یکی از این اقدامات به گفته رهبرمعظم انقلاب، ارتباط نخبگان با دولت ذکر کرده‌اند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه ادبیاتی در بین رؤسا و وزرا در سال‌های قبل داشتیم که نام آن را گفتار درمانی گذاشتند، گفت: باید بپذیریم که دولت و ملت باید با هم کار کنند تا تغییراتی ایجاد شود، چرا که اگر بناست گفتار درمانی ایجاد شود ابتدا مدیران باید تصمیم بگیرند که کار‌های انجام شده را گزارش دهند نه کار‌هایی که قرار است در آینده انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه گفتار درمانی با اقدامات انجام شده مدیران انجام شدنی است، افزود: ادبیات ما در گزارش مردم باید به فعل ماضی برگردد.

نماینده ولی فقیه در فارس همچنین با بیان اینکه یکی از گیر‌های ما رسانه‌ها هستند، تاکید کرد که رسانه‌ها باید تغییر رویکرد دهند و‌اقداماتی که به نتیجه رسیده را گزارش کنند.

آیت‌الله دژکام تصریح کرد: مطالبه نباید منجر به این شود که برنامه‌هایی که مدیر آن را باید در آینده اعلام کند، امروز آن را گزارش کند در حالی‌که کاری هم انجام نشده است؛ تغییر ادبیات در این باره شکست دشمن را به دنبال دارد.

امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کلمه معنویت و موضوعاتی که از این کلمه در جامعه به وجود می‌آید، گفت: معنویت و نیایش یک نیاز جدی بشریت است و انسان‌ها عموما آن را احساس می‌کنند.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه عشق بین انسان و مبدأ هستی وجود دارد به صحیفه امام سجاد (ع) و نحوه ارتباطش با خداوند اشاره و عنوان کرد: صحیفه امام سجاد (ع) که زبور ال محمد (ص) است زندگی ابراهیمی را در اوج و اینکه چگونه برای خدا زندگی کنیم را ترسیم کرده است.

وی همچنین با تصریح بر این نکته که انسان نیاز به آرامش در زندگی دارد و آن را با نیایش باید بدست آورد، افزود: بسیاری از درد‌ها با سبک زندگی مدرن درمان نمی‌شود بلکه با دعا و‌نیایش با خداوند درمان می‌شود.

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه نیاز به شناخت نیز خود یک مسئله معنوی است، گفت: علم یک نیاز معنوی است به شرطی که بدانیم چه می‌خواهیم؛ اید به دنبال کسب دانش معنوی باشیم و علم را به عنوان یک نیاز معنوی به جایگاه خود برگردانیم.

این استاد دانشگاه همچنین گرایش به کمال را از دیگر نیاز‌های معنوی مطرح کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب هم به رسیدن به نیاز‌های معنوی تاکید کرده‌اند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان