کد خبر: ۱۴۹۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۸ - ۱۲ شهريور ۱۴۰۰

افزایش ۲۰ درصدی متقاضیان تولید محصول گواهی شده در شیراز

با فرهنگ سازی و ایجاد انگیزه در بین کشاورزان متقاضیان تولید محصول گواهی شده در شهرستان شیراز ۲۰ درصد افزایش یافته است.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، ذبیح‌الله سیروسی، مدیر جهاد کشاورزی شیراز گفت:دو گواهی استاندارد تشویقی و سه گواهی ICM برای محصولاتی از جمله پیاز، سیب زمینی، سیب و گوجه فرنگی توسط شرکت بازرسی و نظارت جهاد کشاورزی این شهرستان در سال زراعی گذشته صادر شد.

سیروسی در ین خصوص افزود: جذب بیش از ۲۵ بهره بردار با سطح کشت ۲۰هکتار محصولات مختلف باغی و زراعی از جمله سیب، پیاز، سیب زمینی و گوجه فرنگی برای تولید محصول گواهی شده در شهرستان شیراز نتیجه تلاش کارشناسان و دیده شدن اثرات صدور گواهی‌های فوق بوده است.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: محصول گواهی‌شده محصولی است که در آن باقیمانده سموم، آفت‌کش‌ها و عناصر سنگین و آلاینده از حد مجاز پایین‌تر است و از نظر تغذیه‌ای به اندازه کافی حاوی عناصر غذایی برای سلامت انسان و دام است.
سیروسی اظهار کرد: تولید محصولات گواهی شده توام با هزینه‌های بیشتری برای کشاورزان است و در این زمینه کشاورزان انتظار دارند تا محصولات آن‌ها در بازار با قیمت بالاتری به فروش برسد.

وی در پایان ادامه داد: در این زمینه برای حل این مشکل و جبران هزینه‌های کشاورزان یکسری تسهیلات و یارانه‌ها توسط وزارت مطبوع در نظر گرفته شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شیراز با اشاره به روند تولید این محصول گفت: بحث روند تجاری سازی این محصولات باید جدی‌تر دنبال شود تا بدون دخالت دولت این محصولات تولید شوند و در یک بستر تجاری سالم به فروش برسند.


انتهای پیام/ع

نظرات بینندگان