کد خبر: ۱۴۹۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۰
عضو هیأت رئیسه مجلس مطرح کرد:

دروغی به نام برق و گاز امید در دولت سابق

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: متأسفانه برق امید و گاز امید دروغ بزرگی بود که دولت حسن روحانی آن را عنوان کرد؛ این در حالی است که در ماه‌های پایانی دولت سابق قبوض برق مردم به شدت افزایش داشت.

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی  اظهار داشت: در دولت آقای روحانی رئیس جمهور و وزرا و مدیران آن به صراحت اعلام می‌کردند که به دنبال رفع دغدغه‌های مردم هستیم اما آنچه عملاً در میادین مختلف به وقوع پیوست افزایش نگرانی‌ها، مشکلات، معضلات و کمبودها و کاستی‌ها بود.

وی با بیان اینکه حسن روحانی اعلام کرده بود که کاری می‌کنیم هم چرخ سانتیریفوژها بچرخد و هم چرخ زندگی مردم اما این حرف دولتمردان دروغ از آب درآمد، افزود: رئیس جمهور بارها اعلام کرده بود که به دنبال ارتقای شاخص‌های کشور است اما در عملا چنین موضوعی محقق نشد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در موضوع برق عملاً میزان خاموشی‌ها به مانند کشور افغانستان شد و در طول یکی دو سال گذشته در زمینه تولید برق عقب‌رفت داشتیم. این در حالی است که حداقل چهار سال طول می‌کشد تا به نقطه رفع واقعی بحران برق برسیم. 

سلیمی گفت: در موضوع تولید گاز هم نتوانستیم به میزان نیازمان تولید داشته باشیم این در حالی است که از پاییز سال گذشته حدود 140 میلیون متر مکعب گاز روزانه کمبود داریم و چون سرمایه‌گذاری لازم برای تولید گاز در دولت دوازدهم صورت نگرفت در زمستان سال گذشته دچار کمبود شده و نیروگاه‌های ما از مدار تولید برق خارج شدند.

وی عنوان کرد: ما هشت سال جنگ تحمیلی داشتیم و هشت سال هم لیبرال‌ها در کشور مدیریت کردند. این در حالی است که در دوره مدیریت لیبرال‌ها در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، کشورمان به مراتب وضعیت بدتری نسبت به جنگ تحمیل پیدا کرد که میزان تولید برق، گاز، ذخایر ارزی و افزایش تورم حکایت از واقعیت‌های مختلفی دارد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در دوران هشت سال جنگ تحمیلی و در اوج آن تورم 7 درصدی داشتیم این در حالی است که در سال پایانی دولت حسن روحانی تورم 55 درصدی را تحمل کردیم و مدیریت کاهش تورم ایجاد شده چندین سال زمان می‌برد.

سلیمی گفت: متأسفانه برق امید و گاز امید دروغ بزرگی به مانند دروغ‌هایی بود که دولت حسن روحانی آن را عنوان کرد؛ این در حالی است که در ماه‌های پایانی دولت سابق قبوض برق مردم به شدت افزایش داشت و مشخص نیست که دولت با این مصوبه خود با عناوین پرطمطراقی چون برق امید و گاز امید چه کرده است.

انتهای پیام/ع


منبع: فارس
نظرات بینندگان