کد خبر: ۱۴۹۷۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۲ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۰
طهماسبی:

دوربین‌های ثبت تخلفات رانندگی در شیراز ۵ برابر می‌شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز از افزایش سامانه‌های ثبت تخلف و نظارت بر ترافیک شهر شیراز تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، مسعود طهماسبی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز از افزایش سامانه‌های ثبت تخلف و نظارت بر ترافیک شهر شیراز تا پایان امسال خبر داد و گفت: بزرگراه حسینی الهاشمی، محلاتی، آفرینش و طلاییه برخی از نقاطی است که سامانه‌های ثبت تخلف د ر آن‌ها نصب شده و یا در دستور کار است.

وی در این خصوص افزود: در این زمینه نیازمند اعلام سرعت در مسیر‌های مشخص شده از سوی پلیس هستیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با بیان اینکه هم اکنون ۲۲ سامانه ثبت تخلف رانندگی در شیراز تخلفات رانندگی را ثبت می‌کند، تصریح کرد: به منظور توسعه این سامانه‌ها در شش ماهه نخست امسال ۱۶ سامانه با ۶۰ میلیارد ریال اجرا و در مرحله گرفتن کد ثبت تخلف است.

طهماسبی ادامه داد: همچنین ۹۰ سامانه با اعتبار ۳۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیز تا پایان سال در نقاط مختلف شهر اجرا می‌شود که با اجرای این سامانه‌ها تعداد سامانه‌های ثبت تخلف در شیراز به ۱۲۸ مورد افزایش می‌یابد.

وی در ادامه گفت: علاوه بر این هم اکنون ۱۶۰ دوربین نظارت تصویری نیز در خیابان‌های شیراز بر رفت و آمد‌ها نظارت می‌کنند که در ۶ ماه اول امسال ۴۰ دوربین دیگر با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال به آن‌ها افزوده می‌شود و تا پایان سال نیز با اضافه شدن ۵۰ دوربین دیگر با اعتبار ۹۲ میلیارد ریال تعداد دوربین‌های نظارت تصویری در شهر به ۲۵۰ دوربین افزایش می‌یابد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز از راه اندازی آزمایشی نرم افزار ثبت خودکار تخلفات ساکن در شیراز خبر داد و گفت: به کمک این نرم افزار همه تخلفات در حالتی که خود رو متوقف و ساکن است، ثبت و اعمال قانون می‌شود و با اجرای آن برای جرایمی مانند پارک دوبل، توقف در ایستگاه اتوبوس، توقف بر روی خط کشی عابر پیاده و خط ایست تقاطع و توقف در مسیر ویژه دوچرخه نیز اعمال قانون می‌شود و دیگر نیازی به حضور پلیس در محل‌هایی که این سیستم اجرا می‌شود، نیست.

انتهای پیام/ع

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۰
0
ای کاش بجای کنترل ماشینها به فکر گرانی و مشکلات معیشتی مردم بودنند البته این کار چون جیب دولت پر می شود خیلی بجا و لازم است ولی جلوگیری از گرانفروشی و تغلب در فروش و ... نفعی برای نظام ندارد پس بی خیال هستند و هیچ کاری هم نمی کنند