کد خبر: ۱۴۹۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۷ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۰
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛

بیش از یک میلیون و ۶۴۷ هزار دُز واکسن کرونا در فارس تزریق شد

همتی گفت: از ابتدای واکسیناسیون کرونا تاکنون بیش از یک میلیون و ۶۴۷ هزار دُز واکسن کرونا به مردم فارس تزریق شده است.

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با حضور در استودیو سلامت فارس و اعلام آخرین آمار‌های مربوط به کروناویروس در استان، از جان باختن ۲۱ هم استانی دیگر بر اثر ابتلا به این بیماری خبر داد و اظهار کرد: با افزوده شدن این تعداد، مجموع جانباختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری در استان تا امروز، به ۶ هزار و ۲۴۶ نفر رسید.

وی با اعلام بستری ۳۶۲ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته؛ مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علائم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را ۳ هزار و ۹۶۶ نفر برشمرد و افزود: از این تعداد، ۳۷۶بیمار به علت وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

همتی تصریح کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۲۵۹ هزار و ۷۷ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۳۸۱ هزار و ۳۴۷بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

وی در ادامه اضافه کرد: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۶۴ هزار و ۴۹۳مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۳۵ هزار و ۴۰۱بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۱۶ هزار و ۷۴۸بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، همچنین از بهبودی ۳۶۵ هزار و ۹۷۳ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از یک میلیون و ۶۴۷ هزار دُز واکسن کرونا به مردم استان تزریق شده است، اضافه کرد: با دریافت محموله جدید واکسن کرونا از وزارت بهداشت، از امروز فعالیت مراکز واکسیناسیون و روند تزریق با شدت و قوت ادامه می‌یابد.

همتی از افرادی که موعد واکسن آنان فرا رسیده و پیامک نوبت دهی دریافت کرده اند، خواست تا به مراکز معرفی شده در پیامک مراجعه کرده و به سرعت واکسن کرونا را دریافت کنند تا هرچه سریع‌تر بتوانیم به ایمنی عمومی در سطح جامعه دسترسی پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه همه افراد جامعه، چه افرادی که واکسن دریافت کرده یا هنوز دریافت نکرده اند، باید اصول بهداشتی را رعایت کنند، ابراز امیدواری کرد تا با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و شتاب بیشتر روند انجام واکسیناسیون، رفته رفته ایمنی جامعه افزایش یافته و شاهد کاهش آمار ابتلا، بستری و مرگ ناشی از کرونا باشیم.

این مقام مسئول ادامه داد: مردم استان فارس می‌توانند برای اطلاع دقیق نسبت به مکان‌های واکسیناسیون، به پایگاه اینترنتی https://covidvaccine.sums.ac.ir به عنوان تنها مرجع رسمی واکسیناسیون علیه بیماری کووید۱۹ در فارس مراجعه کنند و از زمان و مکان دقیق مراکز واکسیناسیون اطلاع پیدا کنند.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: شیرازه ، واکسن ، کرونا
نظرات بینندگان