کد خبر: ۱۴۹۷۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۴ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۰
مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه فارس خبرداد:

تهیه و توزیع ۵ هزار بسته لوازم التحریر میان دانش اموزان استان فارسی

حجت الاسلام موسوی گفت: پنج هزار بسته لوازم التحریر مورد نیاز دانش‌آموزان از محل موقوفات منطبق فارس تامین و توزیع خواهد شد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، حجت الاسلام سید عباس موسوی مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان فارس امروز در نشست خبری اظهار داشت: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر رزمایش کمک‌های مومنانه و همدلی اقدامات گسترده‌ای در راستای توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان انجام شد.

وی افزود: در همین راستا از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون ۱۱۳ هزار بسته معیشتی و بهداشتی از محل موقوفات و بقاع متبرکه و کمک‌های خیرین تهیه و توزیع شده است.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان فارس با اشاره به توزیع جدید بسته های معیشتی در پیک پنجم کرونا گفت: هم اکنون ۲۰ هزار بسته معیشتی از محل موقوفات صاحب دیوان و دیگر موقوفات استان میان مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی فارس، موسسات خیریه و خانواده‌های نیازمند تحت پوشش مراکز افق بقاع متبرکه توزیع می‌شود.

به گفته حجت الاسلام موسوی، تهیه و اجرای ۱۰ هزار بن کارت معیشتی از محل موقوفات فارس و کمک‌های خیرین به منظور حفظ کرامت انسانی خانواده‌های نیازمند در ایام شیوع بیماری کرونا از دیگر برنامه‌های اداره اوقاف استان فارس است.

این مقام مسئول بیان کرد: اجرای طرح تبرکات علوی و کمک به ۴ هزار نفر از ایتام نیازمند استان فارس با هزینه ۲۰ میلیارد ریال از محل موقوفه حاج خلیل زالی، اعزام و حمایت از پنج هزار مبلغ در مجموعه سال‌های ۹۸ و ۹۹ به منظور تبلیغ و اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی به صورت حضوری و در فضای مجازی، حمایت از هیئت‌های مذهبی با هزینه ۷۴ میلیارد ریال و اجرای طرح شمیم حسینی از محل موقوفات منطبق استان فارس، اهدای ۳۳ میلیارد ریال از محل موقوفات صاحب دیوان آقاباباخان، قوام و معزالوزاره در قالب ارزاق به بیمارستان‌های خط مقدم مبارزه با ویروس منحوس کرونا طی سه ماهه نخست امسال و همچنین اهدای ۱۵۱۷ معیشتی به کادر درمان حمایت از موسسات خیریه و استان با هزینه بیش از ۶ میلیارد ریال از محل موقوفات و در قالب اهدای بن کارت از دیگر اقدامات این سازمان در ایام شیوع ویروس کروناست.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: آزادسازی ۷۲ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با هزینه دو و نیم میلیارد ریال، راه اندازی ۲۵ مرکز افق فعال در بقاع متبرکه به طوری که تاکنون ۱۰ هزار بسته معیشتی میان ۳۵۶۲ خانواده نیازمند شناسایی شده و تحت پوشش اطراف بقاع متبرکه توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه تهیه و اجرای ۵ سری جهیزیه به ارزش تقریبی ۸ میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال جهت نوعروسان با مشارکت موقوفات خیرین و کمیته امداد امام خمینی (ره) یکی از اقدامات انجام شده توسط این نهاد است، افزود: توزیع تعداد ۵۱۰۰ بسته مهر تحصیلی به ارزش ۵۲۱ میلیون تومان ویژه دانش‌آموزان و در سال جاری نیز با اجرای این طرح  پنج هزار بسته لوازم التحریر مورد نیاز دانش‌آموزان از محل موقوفات منطبق فارس تامین و توزیع خواهد شد.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان فارس گفت: همچنین توزیع بیش از ۳۰ هزار بسته غذایی گرم ویژه کارتن خواب‌های شیراز از زمان شیوع بیماری کرونا، راه اندازی تعداد ۲۱ کارگاه شمیم خدمت در بقاع متبرکه استان با فعالیت و اشتغال ۴۵ نفر، راه اندازی ۳۷ مرکز امور خیر در سراسر استان، راه‌اندازی کارگاه‌های مکانیزه تولید ماسک یا محلول ضدعفونی کننده در حرم مطهر علی بن حمزه شیراز با ظرفیت تولید روزانه ۵۰۰ هزار ماسک سه لایه نانو و اشتغال زایی این مرکز برای ۴۰ نفر، احداث کارگاه تولید ماسک هنرستان کاردانش موقوفه مرحوم حاج خلیل زالی، کارگاه تولید محلول ضدعفونی کننده شرکت موقوفه دانش سلامت کوثر فاز با تولید و عرضه بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده و همچنین راه‌اندازی ۵ کارگاه تولید ماست و مواد ضدعفونی کننده از دیگر اقدامات این مجموعه در ایام کرونا است.

متولی موقوفه میرزا فتحعلی خان صاحب دیوانی در شیراز نیز در این نشست با بیان اینکه این موقوفه یکی از بزرگترین موقوفات کشور است و در حال حاضر ۱۴ هزار و ۷۰۰ رقبه دارد، گفت: این رقبه‌ها از کاربری اداری، مسکونی و تجاری تشکیل شده و طبق مفاد وقف نامه، هر ساله برای مراسم تعزیه و اطعام در ماه محرم هزینه می‌شود.

صاحب دیوانی با اشاره به شیوع بیماری کرونا گفت: به علت حاکمیت بیماری کرونا سال گذشته و امسال مقرر شد که از عزاداری در مساجد خودداری و پخت هم انجام نشود و کمک‌ها در قالب بن و بسته‌های معیشتی تداوم یابد.

وی ادامه داد: میرزا فتحعلی خان صاحب دیوانی، فرزند قوام شبرازی بوده و با تشرف به عتبات عالیات، زمینی خریداری می‌کند و مدرسه‌ای می‌سازد.

صاحب دیوانی بیان کرد: میرزا فتحعلی خان صاحب دیوانی حاکم فارس بوده و با مراجعت از نجف اشرف اراضی در اختیار خود را با هدف مراسم تعزیه گردانی و اطعام در ماه محرم و تامین مخارج مدرسه فتحیه وقف می‌کند.

انتهای پیام/ح

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۰
0
5000بسته به هر مدرسه یک بسته هم نمی رسد
بیش از 7000 مدرسه در فارس وجود دارد
از اوقاف با این همه در آمد انتظار بیش از این است