کد خبر: ۱۴۹۷۲۴
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۵ - ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
رئیس جهاددانشگاهی فارس:

راه اندازی مرکز نوآوری و شتاب دهی؛ گامی مهم در راستای فعال سازی پتانسیل جوانان کشور

بابایی گفت: با طرح هایی نظیر منش (مرکز نوآوری و شتابدهی) سعی شده تا گامی حتی کوچک برای کشف استعداد ها و فعال سازی پتانسیل جوانان در استان فارس برداشته شود.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، مظاهر بابایی رئیس جهاددانشگاهی استان فارس امروز در آیین اختتامیه طرح منش و رویداد نیوز دی ضمن تقدیر از همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان گفت: با طرح هایی نظیر منش (مرکز نوآوری و شتابدهی) سعی شده تا گامی حتی کوچک برای جوانان در استان فارس برداشته شود. 

وی با اشاره به اینکه وجود خلاقیت و نوآوری در جامعه ما احساس می شود، اظهار کرد: با توجه به آمار قشر تحصیل کرده و جوانان با استعداد، باید ساماندهی مناسبی جهت اشتغال و بروز نوآوری ایجاد شود.


بابایی تصریح کرد: وزارت ورزش و جوانان همکاری خوبی را در این حوزه داشته اند و بستر فعال سازی پتانسیل ها و استعداد های جوانان کشورمان با اجرای طرح هایی نظیر مرکز نوآوری و شتابدهی فراهم شد تا افرادی که شایسته و دارای ایده های خلاق هستند، شناسایی و سپس آموزش داده شوند تا در نهایت اشتغال شکل بگیرد. 

رئیس جهاددانشگاهی استان فارس با بیان اینکه امروز دغدغه نظام مقدس جمهوری اسلامی جوانان است و همه مجموعه دغدغه فعال کردن این ظرفیت را دارند، تاکید کرد: در این راستا، در جهاد دانشگاهی فارس اتفاقات خوبی رخ داده که یکی از آن ها همکاری با اداره کل ورزش و جوانان استان است و به طور مثال می توان به طرح سرباز مهارت، طرح منش و... اشاره کرد؛ استان فارس در این طرح ها با همت تلاش و همت بلند پیشرو است.

وی ادامه داد: امیدواریم که اینگونه طرح ها مستمر و پایدار باشد تا باعث شود که جوانان بیشتری در حیطه کارآفرینی شناسایی شوند.

بابایی مسائل جوانان را یکی از موضوعات مهم دانست که به عنوان یک ماموریت استراتژیک باید برنامه ریزی شود و گفت: تربیت نیروهای انقلابی و جهادی همواره جزو ماموریت های جهاددانشگاهی بوده است و باتوجه به اهمیت موضوع به صورت ویژه مدنظر قرار داده است. راه اندازی پارک فناوری های نرم و صنایع فرهنگی، سازمان دانشجویان، مراکز منش و کانون ارزیابی و شایستگی مدیران بستری مناسب براساس گام دوم انقلاب در راستای تربیت نیروی جوان است که فعالیت متنوعی انجام می شود.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان