کد خبر: ۱۴۹۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۸ - ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
استاندار فارس خبرداد:

توزیع ۴ میلیون بسته معیشتی از ابتدای شیوع کرونا در بین نیازمندان استان فارسی

رحیمی گفت: در این رهگذر و علی رغم مشکلات فرآوان و با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر رزمایش کمک‌های مومنانه و همدلی اقدامات گسترده‌ای مبنی بر کمک به آسیب دیدگان کرونا توسط قرارگاه‌های متعدد با توزیع چهارمیلیون بسته‌های معیشتی بین نیازمندان انجام شده است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، عنایت الله رحیمی استاندار فارس در مراسم رزمایش شمیم حسینی که در حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین (ع) برگزار شد، اظهار داشت: با همدلی مردم استان در دوران سخت کرونا و با کمک‌هایی در قالب رزمایش مواسات و همدلی قرارگاه‌های مختلفی از جمله قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، قرارگاه احمد ابن موسی (ع) و قرارگاه مواسات و همدلی توسط دولت، امام جمعه، سپاه و ... تشکیل و تلاش‌های خوبی برای نیازمندان شد و امروز شاهد سرچشمه کار وقف در بقاع متبرکه استان هستیم.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های مجموعه سلامت این استان، شورای تامین، سپاه، بسیج و ... در مبارزه با کروناویروس، افزود: از زمان شیوع بیماری کرونا تا کنون اقدامات قابل‌توجهی در استان انجام شده است.

استاندار فارس با اشاره به اینکه بدون‌شک مردم فارس علاوه بر بحران سیل و زلزله، در کرونا نیز خوش درخشیدند، ادامه داد: در روز‌هایی که کرونا همه ابعاد زندگی مردم را تحت الشعاع قرار داده و در روز‌های ابتدای شیوع این بیماری برخی با احتکار ماسک و مواد ضد عفونی به مردم رحم نکردند، اما مردم نیک اندیش فارس وارد سنگر شدند.

رحیمی بیان کرد: با همت دولت، دانشگاه علوم پزشکی، سپاه فجر و دستگاه‌های اجرایی تا کنون ۱۴۰۰ دوز واکسن در استان تزریق شده و ۳۰ درصد واجدین شرایط واکسینه شدند.

این مقام مسئول با اشاره به تهیه و توزیع ۴ میلیون بسته معیشتی در استان، خاطرنشان کرد: در این رهگذر و علی رغم مشکلات فرآوان و با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر رزمایش کمک‌های مومنانه و همدلی اقدامات گسترده‌ای مبنی بر کمک به آسیب دیدگان کرونا توسط قرارگاه‌های تشکیل شده در راستای توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در خصوص کمک‌های مردم و بخشش اجاره بهاء ذکر نام کردند و این مهم برای شیراز و استان فارس افتخار بزرگی بود و از تمامی دست اندرکاران و نیک اندیشان قدردانی می‌کنم و ان شااالله این اقداما و حمایت‌ها و همدلی‌هات اثرگذار باشد.

به گفته رحیمی، شاکریم که فرهنگ غنی انسانی، اسلامی، ایرانی در فارس از بالندگی بسیار خوب و ارزشمند برخوردار است و در مواقعی که نیاز است مردم این خطه به عرصه می‌آیند و دست نیازمندان را میگیرند.

استاندار فارس در پایان مجددا ضمن قدردانی از کادر بهداشت و درمان، گفت: هنوز هم میزان مبتلایان در فارس نسبت به دنیا کمتر است و این نشان از تبحر، تلاش پزشکان و کادر درمان است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس هم در این مراسم، گفت: این اداره کل از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ١١٣ هزار بسته معیشتی و بهداشتی تهیه و توزیع کرده است.

حجت الاسلام سیدعباس موسوی افزود: از امروز یکشنبه ۱۴ شهریور هم از محل موقوفات میرزا فتحعلی خان صاحب دیوانی ١٢ هزار بسته در شیراز و از محل دیگر موقوفات ٨ هزار بسته معیشتی در سراسر فارس توزیع می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس خاطرنشان کرد که این بسته‌های معیشتی در اختیار کمیته امداد، بهزیستی و خانواده‌های تحت پوشش بقاع متبرکه قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ح

نظرات بینندگان