کد خبر: ۱۴۹۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۳ - ۱۴ شهريور ۱۴۰۰

تقابل رسانه ها همانند تقابل جهبه حق و باطل است

تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) گفت: در دنیای امروز، تقابل رسانه ها، تقابل جهبه حق و باطل است و رسانه‌های تراز انقلاب و اسلام باید هم در حوزه فکر و هم در حوزه احساسات و عواطف بخوبی کار کنند و با یکدیگر کار را جلو ببرند.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، حجت الاسلام کلانتری تولیت حرم مطهر شاهچراغ علیه السلام در دیدار با شورای معاونین صدا و سیمای فارس ضمن قدردانی از حضور مدیران صداوسیمای فارس در حرم مطهر، گفت: در دنیای امروز حرف اول را رسانه می‌زند و دنیای امروز جنگ دوربین هاست و دوربین‌ها و قلم‌ها سلاح شده اند.

وی افزود: در ناتوی فرهنگی که رهبر معظم انقلاب بار‌ها به آن اشاره کرده اند رسانه‌های غربی در حوزه فرهنگ با یکدیگر ائتلاف می‌کنند تا با مهندسی همه جانبه جهان را مدیریت کنند و محتوای مد نظر خود را به خورد مخاطبان دهند.

کلانتری با بیان اینکه ناتوی نظامی به ناتوی فرهنگی تبدیل شده و کشور‌های مستکبر با تجهیزات خاص خود و صرف هزینه‌های گزاف به دنبال تحقق اهداف خود هستند، افزود: با تشکیل محور مقاومت در جهان، رسانه‌های این جبهه بخوبی شکل گرفت و رسانه‌های مقاومت به مقابله با رسانه‌های غرب پرداختند.

تولیت حرم مطهر شاهچراغ علیه السلام افزود: در دنیای امروز، تقابل رسانه ها، تقابل جهبه حق و باطل است و رسانه‌های تراز انقلاب و اسلام باید هم در حوزه فکر و هم در حوزه احساسات و عواطف بخوبی کار کنند و با یکدیگر کار را جلو ببرند.

وی ادامه داد: در کشور ما که با کمترین سرمایه و تجهیزات محور حق و مقاومت در برابر ناتوی فرهنگی دشمن، شکل گرفته و هر روز پیروزی‌ها و دستاورد‌های بزرگی را نصیب کشور و انقلاب می‌کند و این همان اراده خداوند بر پیروزی حق علیه باطل است.

تولیت حرم مطهر در بخش دیگری گفت: فکرسازی، صرفا در کلاس انجام نمی‌شود، هنر، سینما و رسانه هم می‌توانند ابزار ساخت فکر باشند که از آن‌ها باید به نحو احسن در راستای تعالی فرهنگی و معنوی جامعه بهره برد.

حجت الاسلام کلانتری گفت: در قیاس با دو مقوله فکر و احساسات اولویت با فکر و اندیشه است و کار براساس فکر و اندیشه باعث می‌شود دچار کندی و تندی و افراط و تفریط نشویم.

وی ابراز امیدواری کرد با توانمندی نیرو‌های متخصص و مجرب صداوسیمای فارس و بهره گیری از تجهیزات و ظرفیت‌های این رسانه و جایگاه سومین حرم اهل بیت علیهم السلام در ایران اسلامی بیش از پیش تبیین شود.

مدیرکل صداوسیمای فارس هم در این دیدار با تبریک انتصاب حجت الاسلام و المسلمین کلانتری به تولیت آستان مقدس شاهچراغ علیه السلام با حکم مقام معظم رهبری برای ایشان در مسئولیت جدید آرزوی توفیق روز افزون کرد.

سهرابی با بیان اینکه یکی از فرزندان عالم این دیار با پیشینیه مشخص و رزومه علمی و عملی سکان این جایگاه مهم و با اهمیت در کشور بویژه در جنوب کشور را عهده دار شده است افزود: تبیین جایگاه حرم سوم برای شهر مقدس شیراز که از مطالبات مقام معظم رهبری است، وظیفه دستگاه‌های فرهنگی بویژه صدا و سیما است که در این خصوص با تعامل و همکاری تولیت معزز تلاش برای تحقق کامل آن ادامه دارد.

مدیرکل صداوسیمای فارس گفت: مطالبه مقام معظم رهبری در باب سومین حرم اهل بیت که از پیشنیه عمیق تاریخی و علمی برخوردار است و در سفر معظم له مطرح شد تکلیف همه دستگاه‌ها مشخص است و هر کدام باید در راستای وظایف خود به نحو مطلوبی به تکلیف عمل کنند.

وی گفت: پیشینیه تاریخی و علمی شیراز و تاثیرگذاری این دیار در تاریخ ایران، جهان تشیع و جهان اسلام بر کسی پوشیده نیست و تلاش‌های بسیار زیادی قبل از انقلاب شد که چهره واقعی این شهر و مردم این دیار پوشیده شود که با هوشیاری و هدایت‌های مراجع بزرگ، علما، دانشمندان و فرهیختگان این توطئه نقش بر آب شد.

سهرابی افزود: ماموریت صداوسیمای فارس تبیین بیشتر و بهتر جایگاه دینی و مذهبی و پیشینه تاریخی فارس و شیراز است که تبدیل شدن حرم نورانی شاهچراغ (ع) به یکی از قطب‌های مهم فرهنگی ایران بویژه جنوب کشور از جمله برنامه‌هایی است که به جد دنبال تحقق آن با استفاده از ابزار رسانه و در قالب برنامه‌های متنوع و متعدد رادیویی، تلویزیونی و همچنین استفاده از ظرفیت فضای مجازی هستیم.

مدیرکل صداوسیمای فارس با بیان اینکه حرم احمدی و محمدی علیهما السلام محور فعالیت‌های دینی و مذهبی در شیراز است افزود: با راه اندازی استودیو حرم امکان پخش تمامی رویداد‌ها و برنامه‌های رسانه‌ای از حرم مطهر در شبکه‌های ملی و بین المللی فراهم شده است.

سهرابی تصریح کرد: با راه اندازی فیبر نوری در ۲۶ نقطه از حرم مطهر، امکان برنامه سازی در ۲۶ نقطه مختلف فراهم شده و در تلاشیم تا با اتصال حرم مطهر سید علا الدین حسین علیه السلام به حرم مطهر احمد بن موسی (ع)، پخش زنده تمامی برنامه‌های آستان مقدس سید علا الدین حسین علیه السلام نیز از این طریق میسر شود، ضمن اینکه آن حرم مطهر نیز به تکنولوژی‌های زیر ساخت رسانه‌ای مجهز شده است.

وی افزود: علاوه بر کار‌های سخت افزاری در حوزه نرم افزاری، جشنواره ملی چلچراغ شیراز به همت معاونت صدای صداوسیمای مرکز فارس در تقویم سالانه رسانه ملی گنجانده شد و برنامه‌های زیادی از سراسر کشور با محوریت حرم مطهر حضرت شاهچراغ در دوسال برگزاری این جشنواره تولید و در دهه کرامت و دیگر مناسبت‌ها در بسته‌های متعدد رسانه‌ای به شبکه‌های مختلف استانی، ملی و بین المللی ارسال و پخش شد که فضای بسیار خوبی برای تبیین جایگاه شخصیت والامقام حضرت احمد بن موسی علیهما السلام فراهم کرد.

سهرابی افزود: در نخستین سال برگزاری این جشنواره ۳۰۰ اثر و در سال دوم برگزاری آن ۷۰۰ اثر هنری با نگاه‌های مختلف از سراسر کشور به مرکز فارس ارسال شد که اقدام بسیار مناسبی برای تولید محتوی که نیاز همیشگی رسانه است محسوب می‌شود.

سهرابی با معرفی رادیو زیارت به عنوان خدمت جدید صدا و سیما به مردم و علاقمندان به زیارت افزود: پایگاه این رادیو در مشهد است و دو مرکز قم و فارس همکار این رادیو محسوب می‌شوند و این رادیو نیز فرصت بسیار خوبی برای معرفی بیش از پیش سومین حرم اهل بیت علیهم السلام است.

سهرابی به پخش ترتیل قرآن کریم به صورت روزانه در ماه مبارک رمضان از حرم مطهر شاهچراغ اشاره کرد و گفت: تولید مستند فاخر «بنای محبت»، راه اندازی دفتر صداوسیما در حرم مطهر از دیگر اقدامات رسانه ملی در استان فارس با محوریت حرم مطهر بیان کرد.

مدیرکل صداوسیمای فارس گفت: از سال ۹۴ تاکنون دو هزار و ۷۵۰ ساعت برنامه در قالب ۲۲ هزار و ۴۵۰ قسمت در خصوص حرم مطهر شاهچراغ علیه السلام در صداوسیما تولید و پخش شده است.

سهرابی پیگیری تولید سریال برای معرفی حضرت احمد بن موسی علیه السلام بنام امین ولایت را از دیگر اقدامات صداوسیمای فارس برشمرد و افزود: امیدوارم با مشارکت مسئولان استان و بویژه شهر شیراز به عنوان مشارکت با رسانه ملی شاهد تولید این سریال باشیم. مدیرکل صداوسیمای فارس لزوم پیوست رسانه‌ای تمامی فعالیت‌ها و برنامه‌های حرم مطهر، لزوم سناریو نویسی و سناریو سازی برای برنامه‌ها و ارائه خدمات مطلوب در حوزه رسانه‌های نوین و فضای مجازی به مخاطبان را از دیگر برنامه‌های صداوسیمای فارس برای تولید کار‌های فاخر هنری با محوریت حرم مطهر برشمرد.

انتهای پیام/ح


نظرات بینندگان