کد خبر: ۱۴۹۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۱۵ شهريور ۱۴۰۰
رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز خبرداد:

حمایت و پشتیبانی‌ از ایده های خلاقانه و ابتکار عمل در عرصه فعالیت های فرهنگی شهر شیراز/ خواهان توزیع عادلانه فرهنگ در تمام نقاط شهر هستیم

سلطانی با تاکید بر این که خواهان توزیع عادلانه فرهنگ در تمام نقاط شهر است؛ خاطر نشان کرد که با تمام توان در توزیع فرهنگ همگام با مجمع خیرین شهرساز ‌و فرهنگ ساز خواهیم بود تا با ایجاد یک رابطه دوسویه عملیاتی و با برنامه ای منسجم و هماهنگ تمام شهروندان از برکات آن بهره مند گردند.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، صد و یازدهمین جلسه هیات مدیره  مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز با حضور اعضای هیئت مدیره مجمع خیرین و علی اکبر سلطانی عضو هیئت رئیسه و رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر شیراز در سالن اجتماعات شهرداری  شیراز برگزار شد. 

علی اکبر سلطانی عضو شورای شهر‌ شیراز با بیان این که مدتها است فرهنگ در شیراز دچار عقب رفتگی شده است، گفت: علیرغم این که شیراز‌ شهر ادب و فرهنگ بوده اما آسیب های فرهنگی از دیرباز گستره اش را بیش از پیش در سال های اخیر پهن کرده و این گستره در موضوعات مختلف اتفاق افتاده است‌.

سلطانی افزود: شاید رخوت و عدم توجه به اصلاحات و عدم همبستگی نهادهایی که در عرصه فرهنگی فعال هستند که موجب شده تا توان ها به صورت جزیره ای صرف شود و اهداف و انتظاراتی که مد نظر بوده محقق نشود.  

وی از آمادگی مجموعه شهرداری و کمیسیون فرهنگی شورا در جهت هم افزایی بیشتر با مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز خبر دادو اظهار کرد: کار خیر تنها کمک مالی نیست بنابراین گاهی یک ایده خلاق می تواند براحتی اثرات فرهنگی فراوان و عمده ای داشته باشد. 

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه از ایده های خلاقانه و ابتکار عمل در عرصه فعالیت های فرهنگی حمایت و پشتیبانی‌ می کنیم، تاکید کرد: با این کار می توانیم گام به گام در ابعاد مختلف شهرسازی و فرهنگی، شیراز را به جایگاه حقیقی خود که همان شهر ادب و هنر و سومین حرم اهل بیت(ع) است، نزدیک کنیم تا منزلت و جایگاه خود را در سطح کشور و عرصه بین الملل بدست آورد. 

بنابه گفته عضو شورای شهر شیراز، سازمان فرهنگی شهرداری تمام توان و ظرفیت خود را  در اختیار مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز و تمام کسانی که به دنبال فعالیت های فرهنگی هستند؛ قرار خواهد داد.

وی بر حضور فعال در جلسات و گفت و شنود تاکید کرد تا از ایجاد فاصله و رخوت در کار جلوگیری شود و اجرای طرح های عظیم و مطلوب به رخداد فرهنگی در شهر و جامعه تبدیل شود.

سلطانی وجود مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز را برای هدایت خیرین اتفاقی بسیار مفید خواند و گفت: در عرصه فرهنگی و عمرانی بویژه در مناطق حاشیه شهر و کم برخوردار یکپارچه سازی لازم را نداریم و باید تلاش کنیم تا با ایجاد تفاهم‌نامه ای، زحمات خیرین و مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز در مناطق کم برخوردار را به تصویر در آوریم.

وی افزود: ضروریست با استفاده از ظرفیت رسانه ای شهرداری و تعامل با صدا و سیما ضمن معرفی بهتر مجمع خیرین به مردم و‌ شناخت بهتر نیازمندی های مناطق کم برخوردار از حمایت های مردم و خیرین بیشتری بهره مند شویم.

 نگاه مجموعه فرهنگی، نگاه خدمت به همه مردم است

سلطانی خاطر نشان کرد که نگاه مجموعه فرهنگی در شهر، نگاه خدمت به همه مردم است و نگاه به قشر خاصی نیست بنابراین مسائل فرهنگی، صرفا مسائل مذهبی نیست و شامل مسائل عام جامعه می شود و ضروریست در جای جای ‌محلات ‌شیراز رسوخ کند تا اثرات آن در تمام بدنه جامعه مشاهده شود.
 
وی با تاکید بر این که خواهان توزیع عادلانه فرهنگ در تمام نقاط شهر است؛ خاطر نشان کرد که با تمام توان در توزیع فرهنگ همگام با مجمع خیرین شهرساز ‌و فرهنگ ساز خواهیم بود تا با ایجاد یک رابطه دوسویه عملیاتی و با برنامه ای منسجم و هماهنگ تمام شهروندان از برکات آن بهره مند گردند.

سید عبدالرضا دستغیب مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز در ادامه با تاکید بر تلاش مجمع در ارتقای سطح فرهنگی جامعه از حضور عضو شورا در کنار اعضای مجمع خیرین ابراز خشنودی نمود و گفت: ارتباط مجمع خیرین با رییس کمیسیون فرهنگی شورا و کسی که دغدغه فرهنگی دارد و اعلام حضور به عنوان عضو افتخاری مجمع خیرین، نوید خوبی برای مردم شهر شیراز ‌است. 

وی افزود: اگر شورا ‌و شهرداری حمایت همه جانبه داشته باشند خیرین هم با میل بیشتر قدم در عرصه خدمت خواهند گذاشت و مشارکت خیرین در شهر باعث ایجاد تعلق خاطر بیشتر در افراد جامعه می گردد.

وی‌ با بیان این که چشم انداز بسیار زیبایی پیش روست یادآور شد که حضور و حمایت افرادی که دغدغه فرهنگی دارند، مانند نور امیدی در درون ‌اعضای مجمع است.

 مدیر عامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز همچنین از برگزاری مراسم تجلیل از ورزشکاران مدال آور المپیکی و پارا المپیکی فارس با همت  خیر نیک اندیش حاج حسین جوکار در آینده نزدیک خبر داد. 

بالی برای شهرداری نه باری بر آن
عبد المحمد طاهری نایب رییس مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز  با بیان این که مجمع در عرصه فرهنگی به سازندگی، چهره فرهنگی داده است؛ گفت: مجمع از ابتدا با هدف بالی برای شهرداری، نه باری بر آن، ایجاد گردیده است.

طاهری خاطرنشان کرد؛ که مجمع آماده همکاری و ارائه بسته های فرهنگی پیشنهادی برای مشارکت فرهنگی و سازندگی با‌ خیرین است.  


حسین جوکار خیر خوشنام شیراز  تاکنون با به بهره برداری رساندن پروژه های متعدد با کاربری متفاوت با مجمع خیرین شهرساز ‌ و فرهنگ‌ ساز همکاری داشته است در این نشست وی گزارش مبسوطی از حوزه مالی مجموعه فرهنگی و ورزشی ماهان در سال 99 و سه ماه اول 1400 را عنوان کرد

وی همچنین با اشاره به اهداف ساخت پروژه فرهنگی، ورزشی ماهان گفت: این پروژه با هدف ارتقای سطح ورزشی، فرهنگی و کسب درآمد متعادل جهت بالا بردن سطح کیفی و نگهداری مجموعه و پرداخت هزینه های جاری آن ساخته ‌و به بهره برداری رسیده است. 

جوکار افزود: اهداف ما در زمینه ساخت مجموعه ورزشی ماهان استعدادیابی و کمک به افراد محلات جنوب شهر و بهره گیری از اساتید‌ ورزشی و کمک به ارتقای سطح سلامت جوانان‌ شهرمان است و در سطح فرهنگی نیز با هدف کمک به برگزاری مراسم ملی و مذهبی برای بالا بردن سطح فرهنگی  جامعه و کمک به افراد محلات جنوب شیراز، این مجموعه ساخته و به بهره برداری رسیده است.

حمایت و پشتیبانی‌ از ایده های خلاقانه و ابتکار عمل در عرصه فعالیت های فرهنگی شهر شیراز/ خواهان توزیع عادلانه فرهنگ در تمام نقاط شهر هستیم

گفتنی است، علی اکبر سلطانی همچنین با اعلام درخواست عضو افتخاری مجمع، نشان عضویت مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز را از مدیر عامل مجمع خیرین دریافت کرد.  

انتهای پیام/ح

نظرات بینندگان