کد خبر: ۱۴۹۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۱۵ شهريور ۱۴۰۰

کشت بیش از ۴ هزار هکتار ذرت در فسا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: این شهرستان با ۴۶۹۰ هکتار کشت ذرت در سال زراعی رتبه سوم سطح زیر کشت این محصول را در استان فارس به خود اختصاص داده است.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، ناصر انصاری مدیر جهاد کشاورزی فسا از کاشت بیش از ۴ هزار هکتار ذرت در مزارع این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: از سطوح زیر کشت ذرت در این شهرستان ۲۷۶۲ هکتار به کشت ذرت علوفه‌ای و ۱۹۲۸ هکتار به ذرت دانه‌ای اختصاص دارد.

این مقام مسئول با تاکید بر اهمیت کشت ذرت به عنوان یک منبع تامین علوفه و خوراک دام و همچنین ماده اولیه در صنایع غذایی از جمله کارخانه‌های روغن کشی، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود از مزارع شهرستان فسا بالغ بر ۱۷۹ هزار تن ذرت علوفه‌ای و بیش از ۱۹ هزار تن ذرت دانه‌ای برداشت شود.

انصاری با اشاره به مصرف زیاد آب در مزارع ذرت و کمبود منابع آبی، ابراز کرد: قریب به ۴۷۰ هکتار از مزارع ذرت در شهرستان فسا به صورت سیستم‌های نوین آبیاری قطره‌ای و بارانی آبیاری می‌شوند تا حداکثر بهره وری از نهاده‌های تولید به دست آید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا با اشاره به اینکه کاشت ذرت در این شهرستان از اوایل خرداد ماه تا پایان مرداد ماه ادامه داشته است، اضافه کرد: پیش بینی می‌شود از آبان ماه کار برداشت مکانیزه مزارع ذرت با به کار گیری ۲۵ دستگاه کمباین آغاز شود.

وی تصریح کرد: سالانه با طرح تغییر الگوی کشت و جایگزین کردن گیاهان کم آب برنظیر پنبه، گیاهان دارویی و کلزا از سطح زیرکشت این محصول کاسته می‌شود.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی فسا، عمده ارقام ذرت کشت شده در شهرستان فسا شامل ۷۰۳ و سیمون و AS ۷۱ هست که از بهترین عملکرد تولیدی در اقلیم این شهرستان برخوردار است.

انتهای پیام/ح

نظرات بینندگان