کد خبر: ۱۴۹۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۵ - ۱۵ شهريور ۱۴۰۰

۳۳ شهر و ۸۲۵روستای استان فارس در وضعیت تنش آبی هستند

مدیر عامل آب و فاضلاب فارس گفت: ۸۲۵ روستا از ۲هزار و ۳۲۰ روستا و ۳۳ شهر از ۱۰۹ شهر استان فارس در حالت بحران و تنش آبی قرار دارند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، علی بوستانی مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس خواستار صرفه جویی در مصرف آب به منظور عبور از بحران کم آبی شد و با اشاره به وضعیت آبرسانی در شهر‌ها و روستا‌های استان فارس، بر ضرورت اتخاذ تدابیر جدید و راهبردی در حوزه مصرف و تقاضای آب آشامیدنی تأکید کرد.

بوستانی در این خصوص افزود: متأسفانه عدم بارش مطلوب باران در کشور در بلند مدت، طی ۵۰ سال گذشته بی سابقه بوده و تأثیر عمیقی بر منابع آب گذاشته است. در کوتاه مدت نیز نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۶۶ درصد با کاهش بارندگی مواجه هستیم.

مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس به افت چاه‌های آب در شهر‌ها و روستا‌های استان اشاره کرد و خواستار مشارکت همگانی برای حفظ منابع موجود آب شد.

بوستانی در ادامه صحبت های خویش گفت: شرکت آب و فاضلاب استان فارس از ماه‌های گذشته با تشکیل کمیته بحران و برگزاری جلسات متعدد، برنامه‌های خود در سه بازه زمانی کوتاه مدت یک ساله، میان مدت پنج ساله و دراز مدت بیش از پنج سال را تدوین و خود را برای شرایط مختلف آماده کرده است.

وی همچنین بیان داشت: بر اساس برنامه‌ی زمان بندی که از ۶ ماه دوم سال پیش آغاز شده، اقدامات سازه‌ای و اجرایی را برنامه ریزی کردیم و در دست اجرا داریم که بخشی از این اقدامات در شهر‌ها و روستا‌ها در شرف بهره برداری است که امیدواریم با بهره برداری از این فعالیت‌ها مشکل کم آبی در مناطق مذکور رفع شود، اما با تمام این اوصاف همچنان با پدیده جدی تنش آبی و بحران کم آبی مواجهیم.

به گفته این مقام مسئول، روستا‌هایی را که آب آشامیدنی آن‌ها مناسب نیست از طریق سامانه آب شیرین کن پوشش داده ایم. برای بعضی از روستا‌ها که مشکل کمبود آب نوشیدنی داشتند، چاه آب شرب کشاورزی با کیفیت مناسب اجاره کرده ایم و در برخی روستا‌ها نیز از سیستم سامانه آبرسانی سیار استفاده می‌کنیم؛ در شهر‌های دارای بحران کم آبی نیز با زون بندی و مدیریت فشار شبکه سعی در بر طرف کردن مشکل کم آبی داشته ایم.

مدیرعامل شرکت آبفا استان فارس با بیان اینکه با صرف اعتباری بالغ بر ۴۷۲ میلیارد ریال، ۱۳ پروژه آبرسانی در استان فارس افتتاح شد گفت: این طرح‌ها در هشت شهرستان استان با صرف اعتباری حدود ۴۷۲ میلیارد ریال به پایان رسیدکه با بهره برداری از این پروژه‌ها شاهد وضعیت مطلوب‌تر آبرسانی در شهر‌ها و روستا‌های استان هستیم.

انتهای پیام/ع
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، بی آبی ، کمبود آب
نظرات بینندگان