کد خبر: ۱۴۹۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۳ - ۱۵ شهريور ۱۴۰۰

رزمایش مشق احسان در شهر شیراز آغاز شد

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ثارالله (ع) از آغاز رزمایش مشق احسان با توزیع ۳۰۰ بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان نیازمند در شیراز خبر داد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، محمدبهادر علیپور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ثارالله (ع) امروز در جمع خبرنگاران گفت: در روز‌های سخت کرونایی و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر رزمایش کمک‌های مومنانه و همدلی و با همکاری بسیج سازندگی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از ابتدای شیوع بیماری کرونا سپاه ناحیه ثارالله حدود ۴۰ هزار بسته معیشتی، ۶۰ سری جهیزیه در اختیار مردم مستضعف و جامعه هدف قرار داده، همچنین تعداد ۳۳ زندانی جرائم غیرعمد را با همکاری خیران، بسیجیان و ستاد احسان از زندان آزاد کردند.

وی بیان کرد: اقدامات عمرانی جهت مرمت و ساخت منازل مسکونی محرومان، اهدای نذر خون توط بسیجیاناز دیگر فعالیت‌های این ناحیه سپاه در شیراز است؛ از ابتدای ماه محرم تا پایان هفته دفاع مقدس ۵ هزار بسته معیشتی را با همت بسیجیان این ناحیه از سپاه و خیران میان نیازمندان شیراز توزیع کنیم.

محمد مهدی رنجبر معاون اجتماعی ستاد فرمان امام (ره) نیز با اشاره به توزیع ۲۰ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند، گفت: تامین کمک هزینه جهیزیه به زوج‌های نیازمند یکی از برنامه‌های سپاه است که با هدف اجرای سنت ازدواج و توسعه فرهنگ ازدواج آسان انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: ارزش هر سری جهیزیه شامل ۱۲ قلم از جمله یخچال، اجاق گاز، تلویزیون، جارو برقی، ماشین لباسشویی، سرویس خواب و ... بیش ۵۰ میلیون تومان که جمعا یک میلیارد تومان است.

رنجبر با اشاره به اینکه شناسایی نیازمندان توسط معتمدین محلی و توزیع نیز توسط گروه‌های جهادی انجام میشود، ادامه داد: همچنین ۳۰۰ بسته لوازم التحریر در راستای رزمایش مشق احسان به دانش آموزان نیازمند توزیع خواهد شد و این کمک‌ها تا پایان شیوع ویروس منحوس کرونا همچنان ادامه دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در این راستا به عنوان بخشی از حاکمیت نسبت به رفع مشکلات اقدام کرده است افزود: ازدواج در دین اسلام به صورت ویژه توجه شده، اما مشکلات اقتصادی موجب شده است تحت تاثیر قرار گیرد که باید توجه به مقوله جمعیت، توسعه و ترویج ازدواج در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/ح

نظرات بینندگان