کد خبر: ۱۴۹۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۹ - ۱۵ شهريور ۱۴۰۰
در عرصه پژوهش های کرونا؛

دانشگاه علوم پزشکی شیراز با کسب ۲ رتبه کشوری افتخار آفرید

بر اساس گزارش کمیته کشوری ساماندهی تحقیقات کووید-۱۹ و اعلام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، موفق به کسب دو رتبه در عرصه پژوهش های کرونا، در میان دانشگاه های علوم پزشکی کشور شده است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه،عباس رضائیان زاده معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه با تبریک این دستاورد علمی و سپاس از پژوهشگران عرصه کووید-۱۹ در این دانشگاه گفت: این رتبه ها که در محور تولید شواهد علمی بوده شامل رتبه نخست نگارش کتاب و رتبه دوم مقاله های مروری ساختار یافته(systematic review) است.

رضائیان زاده درباره کتاب پذیرفته شده از این دانشگاه توضیح داد: عنوان این کتاب «راهنمای بهداشت شغلی؛ ویژه پیشگیری از بیماری کووید-۱۹ در محیط کار» است که از سوی جمعی از نویسندگان نوشته شده و مسوولیت ناظر علمی و هماهنگ کنندگی آن بر عهده دکتر «مهدی جهانگیری» بوده است.

وی پیرامون مقاله پذیرفته شده از این دانشگاه نیز توضیح داد: عنوان این مقاله « Central nervous systemmanifestations of COVID-۱۹: A systematic review» به نگارش دکتر «علی اکبر اسدی پویا» و همکار او است.

نماینده علمی(Focal Point) این دانشگاه در کمیته وزارتی ساماندهی تحقیقات کووید-۱۹ نیز گفت: پیش از این، معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، در خصوص ارائه پژوهش های برتر در زمینه کووید-۱۹ در چهار محور، تولید شواهد علمی، تحقیقات کاربردی، فعالیت خلاقانه در مدیریت تحقیقاتی و فعالیت خلاقانه در مراکز تحقیقاتی فراخوان کرد.

رامین یعقوبی با اشاره به داوری اولیه پژوهش ها در سطح مناطق آمایشی افزود: در داوری پایانی انجام شده در سطح وزارت بهداشت، ۹مقاله، سه کتاب، سه محتوای علمی تولیدی، سه تحقیق کاربردی، سه فعالیت خلاقانه در مدیریت تحقیقاتی و سه فعالیت خلاقانه در مراکز تحقیقاتی به عنوان موارد منتخب کشوری معرفی شدند.

وی در پایان اظهار کرد: پژوهش های مرتبط با کووید-۱۹، می تواند پشتوانه علمی مناسبی برای بهبود رویکردها و روش های پیشگیری، تشخیص و درمان این بیماری همه گیر در سطح جهان فراهم کند.

انتهای پیام/ع
نظرات بینندگان