کد خبر: ۱۴۹۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۱ - ۱۵ شهريور ۱۴۰۰
معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان:

زائران اربعین به مرزهای چذابه و شلمچه مراجعه نکنند

حیاتی گفت: ۲مرز چذابه و شلمچه در خوزستان به روی زائرین عتبات عالیات بسته است و مردم برای رفتن به عراق از طریق این ۲ مرز اقدام نکنند و زائران اربعین به مرزهای چذابه و شلمچه مراجعه نکنند.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان با اعلام این خبر گفت: ۲مرز چذابه و شلمچه در خوزستان به روی زائرین عتبات عالیات بسته است و مردم برای رفتن به عراق از طریق این ۲ مرز اقدام نکنند و زائران اربعین به مرزهای چذابه و شلمچه مراجعه نکنند.


ولی الله حیاتی  افزود : بر اساس اعلام مسئولان کشور عراق سفر به عتبات عالیات برای شرکت در کنگره پیاده روی اربعین حسینی تنها از طریق هوائی مقدور است بنابر این اگر افرادی قصد عزیمت به این کنگره را دارند تنها از طریق مرزهای هوائی اقدام کنند.

به گفته این مقام مسئول، کشور عراق به دلیل شیوع ویروس کرونا امسال ۳۰ هزار سهمیه برای زائران ایرانی متقاضی شرکت در کنگره اربعین حسینی در نظر گرفته که قرار است موکب دارانی که هر ساله در کشور عراق به زائران خدمات دهی می کنند در قالب این سهمیه به کشور عراق اعزام شوند.

معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان بیان کرد:  بر همین اساس امسال هیچ گونه موکبی برای ارائه خدمات و پذیرایی از زائرین در مسیرهای شلمچه و چذابه برپا نمی شود و موکب دارانی که قصد برپایی موکب در کشور عراق را دارند تنها از مسیر هوایی می توانند به این کشور سفر کنند.

حیاتی گفت:  از عموم مردم درخواست می کنیم با توجه با بسته شدن مرزهای چذابه وشلمچه از سوی کشور عراق بر روی مسافران عتبات عالیات به خوزستان به این ۲ مرز سفر نکنند تا مشکلی برایشان به وجود نیاید.

وی افزود:  کسانی که قصد دارند از طریق مرز هوائی به عراق سفر کنند باید ۷۲ ساعت قبل از پرواز اقدام به انجام تست p.c.r کنندتا از ورود آنان به خاک عراق جلوگیری نشود؛ مرزها برای تجارت و واردات و صادرات باز هستند و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

انتهای پیام/ح

نظرات بینندگان