کد خبر: ۱۴۹۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۳ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
حسینی خبر داد؛

آمار‌های بیماری کرونا در موج پنجم روندی تدریجی و کاهشی دارد/ جلوگیری از وقوع موج‌های بعدی با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از کاهش تدریجی آمار‌های بیماری کرونا در موج پنجم خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با ادامه این روند، شاهد کاهش یافتن تعداد بیماران و بهبودی آن‌ها باشیم.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، سید روح اله حسینی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با حضور در استودیو سلامت فارس و بیان آخرین آمار‌های مربوط به کروناویروس در استان فارس، با ابراز تاسف از جان باختن ۲۱ هم استانی بر اثر ابتلا به کرونا طی شبانه روز گذشته، مجموع جانباختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را ۶ هزار و ۳۰۰ نفر اعلام کرد.

وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته، ۴۱۹ بیمار جدید مبتلا یا مشکوک به کروناویروس در بیمارستان‌های استان پذیرش شده اند، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علائم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را ۳ هزار و ۶۷۸ نفر اعلام کرد و افزود: هم اکنون ۳۶۵ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

شناسایی بیش از ۴۱۹ هزار بیمار کرونا در فارس از ابتدا تاکنون

حسینی اظهار کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، در مجموع بیش از یک میلیون و ۴۳۳ هزار و ۴۵۱ مورد تست تشخیصی شامل تست مولکولی یا PCR و تست سریع در فارس انجام شده که از این تعداد، یک میلیون و ۲۶۷ هزار و ۳۲۰ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده و با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۳۸۳ هزار و ۵۱۶ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۶۶ هزار و ۱۳۱ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۳۵ هزار و ۸۶۹ بیمار مثبت شناسایی شده و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۱۹ هزار و ۳۸۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از بهبودی ۳۶۸ هزار و ۵۰۷ نفر از ابتدای شیوع بیماری تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

این مقام مسئول با اشاره به روند تدریجی پایین آمدن آمار‌های بیماری در موج پنجم کرونا ابراز امیدواری کرد که با ادامه این روند، شاهد کاهش یافتن تعداد بیماران و بهبودی بیماران بستری شده باشیم.

پیشگیری از موج بعدی کرونا با مشارکت عمومی

توصیه مدیر روابط عمومی دانشگاه برای جلوگیری از وقوع موج‌های بعدی کرونا، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و پیشگیرانه و مشارکت در امر واکسیناسیون به عنوان گام اصلی و ضروری در شرایط کنونی بود.

وی از مردم استان خواست تا با فرا رسیدن نوبت واکسن و دریافت پیامک، به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند تا با همکاری و مشارکت بیشتر مردم، روند تزریق واکسن با سرعت و کیفیت بهتری در بین جمعیت هدف انجام شود و شاهد شکست زنجیره انتقال این ویروس در استان و کشور باشیم.

انتهای پیام/u


برچسب ها: شیرازه ، کرونا ، واکسن
نظرات بینندگان