کد خبر: ۱۴۹۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۵ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
بررسی شایعات اخیر در مورد تزریق واکسن؛

شایعه تزریق واکسن کرونا با کارت دانشجویی در شیراز زمینه ساز شیوع بیشتر بیماری کویید ۱۹

در روز های اخیر شاهد رد و بدل شدن پیامی در فضای مجازی با عنوان واکسیناسیون کرونا با کارت دانشجویی بودیم که این امر باعث مراجعه دانشجویان به این مراکز شد و نتیجه ای جز عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و تجمع مردم در پی نداشت.

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، با توجه به روند کاهشی آمار بیماری کرونا در روز های اخیر و ورود محموله های مختلف واکسن کرونا به کشور، انتظار می‌رود تا جهت جلوگیری از حاد شدن دوباره شیوع بیماری و ورود به پیک های بعدی، با برنامه ریزی های دقیق جهت تسریع در روند واکسیناسیون رو به رو باشیم.


اما این در حالی هست که علیرغم سهولت در روند واکسیناسیون در بیشتر مراکز، در روز های اخیر می‌بینیم نظم برخی مراکز واکسیناسیون بازیچه شایعات فضای مجازی می‌شود و پیام های مختلف نظیر (واکسیناسیون افراد بالای 18 سال در سالن های واکسیناسیون شیراز یا تزریق واکسن برکت بدون شرایط سنی) باعث ازدحام، بی نظمی و تداخل در واکسیناسیون افراد واجد شرایط می‌شود تا جائیکه این ازدحام ها حتی منجر به درگیری با نیرو های انتظامات مراکز واکسیناسیون می‌شود.


تعداد بازدید : 0
کد ویدیو
وضعیت مرکز واکسیناسیون کرونا در سالن سرداران شیراز

امروز هم شاهد پیامی در فضای مجازی با عنوان "واکسیناسیون کرونا با کارت دانشجویی" بودیم که این امر باعث مراجعه جمعی از دانشجویان به این مراکز شد که متقاضی تزریق واکسن با کارت دانشجویی بودند اما متاسفانه همین تجمع های بی‌مورد و غیر ضروری، زمینه ساز افزایش شیوع بیماری کرونا در جامعه را فراهم می سازد.

همچنین مشاهدات میدانی در روز های اخیر حاکی از آن است که در بعضی مراکز واکسیناسیون، با تصمیم مسئول مرکز به مراجعین بالای 18 سال واکسن برکت تزریق کردند و همین امر باعث دامن زدن به شایعات فضای مجازی شد تا اینکه باعث مراجعه و ازدحام شدید در این مراکز شد اما این در حالی بود که دانشگاه علوم پزشکی شیراز با انتشار تکذیبیه ای واکسیناسیون افراد متفرقه را شایعه خواند.

در بررسی این موضوع، به عدم آشنایی مخاطبین این شایعات، با مبانی سواد رسانه ای رو به رو می‌شویم که باید یادآور شد در مواجه با این دست پیام ها، ابتدا باید صحت منبع پیام بررسی شود و به جای تکیه بر کانال های و شبکه های غیر رسمی، تنها از منابع و خبرگزاری های معتبر اخبار را دریافت کنند.

در پایان این موضوع، انتظار می‌رود تا ضمن برسی منابع این دست پیام ها، اطرافیان خودمان را نیز از صحت یا عدم صحت این اخبار آگاه کرده و با استفاده از مبانی سواد رسانه ای، به سهم خودمان از مشکلات پیش روی کادر درمان و نیرو های مراکز واکسیناسیون گره گشایی کنیم.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: شیرازه ، واکسن ، کرونا
نظرات بینندگان