کد خبر: ۱۴۹۷۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۲ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
در نامه ای سرگشاده مطرح شد:

شهردار کلان شهر شیراز سریع تر و بدون وقت کشی معرفی شود

بسیج دانشجویی ۱۰ دانشگاه کلان شهر شیراز در نامه ای سرگشاده به رئیس شورای اسلامی شهر شیراز خواستار معرفی هرچه زودتر شهردار شیراز و توضیحاتی پیرامون انتخاب شهردار منتخب شدند.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، بسیج دانشجویی ۱۰ دانشگاه کلان شهر شیراز در نامه ای سرگشاده به رئیس شورای اسلامی شهر شیراز خواستار معرفی هرچه زودتر شهردار شیراز و توضیحاتی پیرامون انتخاب شهردار منتخب شدند.

متن این نامه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای مهندس مهدی طاهری
رییس محترم شورای  اسلامی شهر شیراز 

با عرض سلام و تحیات ، همانطور که مستحضرید بیش از یک ماه از آغاز به کار ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز و بیش از دو ماه و نیم از اعلام رسمی منتخبین مردم توسط فرمانداری می‌گذرد. حال که با عنایت پروردگار متعال و به خواست شهروندان سومین حرم اهل بیت(ع) با اعتنا به مبانی انقلاب اسلامی (همچون عدالت ، شفافیت ، ساده زیستی ، پاک دستی و غیره) و اعتماد به ظواهر جناب هایتان قرعه خدمت را برای مدت چهار سال به نام شما رقم‌ زده اند، به همین بهانه لازم است در فضایی شفاف و به دور از ملاحظات و مصلحت ها نکاتی را خدمتتان متذکر شویم؛

همانطور که مطلع اید شورای اسلامی هر شهر دو وظیفه ی کلان انتخاب شهردار و نظارت بر عملکرد شهرداری جهت بهبود مدیریت شهری و دوم تصمیم گیری و سیاست گذاری متناسب با نیاز های شهر و پیگیری اجرای آن توسط شهرداری و سایر دستگاه ها بر عهده دارد.

پس از شروع فعالیت شورای ششم اظهار نظرهای اعضا در رابطه با فرآیند انتخاب شهردار بیانگر تعیین ساز و کاری منطقی و علمی جهت انتخاب بهترین گزینه برای تکیه زدن بر صندلی متولی اداره ی شهری کلان شهر شیراز بود اما مع الاسف با گذشت یکی دو هفته از فرآیند بررسی گزینه های پیشنهادی شهرداری، ناگهان در کمال تعجب شاهد حضور برخی از اعضای شورای منتخب در مقام نامزدی تصدی شهردار بودیم و عجیب تر از آن خلاف چیزی که انتظارش می‌رفت،نحوه برگزاری جلسات ارائه برنامه های نامزدها ،مدام باطن نمایشی و تشریفاتی بودن آن را بر اذهان منتقل می کرد که  انصراف یکی پس از دیگری نامزدها هم مهر تاییدی بر این موضوع بود، نتیجه اجرای آن عملکرد ،انتخاب جناب آقای مهندس اصنافی از بین ۱۳۶ گزینه پیشنهادی مردم به شورا با کسب ۸ رأی به عنوان شهردار منتخب  بود.

اقدامی که اعتراض برخی از اعضا را نیز در همان جلسات به همراه داشت و نسبت به غیرقانونی بودن این اقدام و تبعات آن صحبت هایی هم مطرح می‌شد. در همان حال و هوا مطلب اسفناک دیگری مطرح گردید که آن هم، گله مندی برخی اعضا از برگزاری یک جلسه ی مشورتی با حضور افرادی خارج از شورا و دارای نفوذ سیاسی در حسینیه ای در شیراز درست یک شب قبل از انتخاب شهردار و بدون حضور سه نفر از اعضا و همچنین شائبه ایجاد کمیته انتصابات با عضویت برخی افراد که فاقد یک روز سابقه کار تخصصی در فضای شهری هست،بود. 

حال چند پرسش اساسی مطرح است :

اولاً، چنانچه اعضای محترم شورای ششم با علم به نقض ردیف ۶ ماده ۳ آیین نامه شرایط احراز شهرداران در خصوص عدم داشتن ۹ سال سابقه ارشد مدیریتی در رزومه گزینه مدنظرشان، به عنوان شهردار منتخب انتخاب کرده باشند و این انتخاب از سوی وزارت کشور مورد تأیید قرار نگیرد ، خسارت زمانی حاصل از عدم پیش‌برد برنامه ها و کارهای بر زمین مانده شهر به واسطه حضور سرپرست و نه شهردار بر عهده چه کسی یا چه کسانی خواهد بود؟و آیا آن مشاوران شما در آن جلسه ی شبانه جبرانگر این خسارات عظیم هستند؟

ثانیاً، حمایت های پررنگ رسانه ای برخی از اعضا از شهردار منتخبتان و همچنین حمایت و همراه کردن ایشان با شخص جنابعالی به عنوان رییس شورای اسلامی شهر شیراز در چند جلسه با مقامات استانی آیا به نوعی فرار به جلو جهت اعمال فشار بر افکار عمومی و وزیر محترم کشور در صدور حکم ایشان تلقی نمی شود ؟ 

ثالثاً، برگزاری جلسه مشورتی با خواص آن هم بعد از رجوع به پیشنهادات شهروندان در معرفی شهردار مورد نظرشان و در مرحله ای که تنها تصمیم گیران در خصوص انتخاب شهردار بر اساس قانون شوراها اعضای محترم شورای شهر می باشند با چه دلیل محکمی قابل دفاع است؟ مگر اکثریت اعضای دوره ششم شورای اسلامی شهر شیراز برآمده از آراء و نظرات همین خواص و تحت یک لیست واحد پا به عرصه ی انتخابات نگذاشته اند؟ آیا قرار است شورا بدون استقلال و با تکیه بر چنین جلسات مشورتی و عدم حضور برخی از اعضا تمام مدت چهار ساله خدمت خود را پشت سر بگذارد ؟

رابعا، رییس محترم شورای اسلامی شهر شیراز آیا قرار است همچون گذشته با وجود عدیده ای از مشکلات شهری همچون عدم مکانیزه بودن سیستم جمع آوری پسماند شهری، خدمات ضعیف شهرداری ها، وضعیت نابسمان مناطق کم برخوردار شیراز، به جای انتخاب شهردار در طراز واقعی سومین حرم اهل بیت(ع)  به دنبال گزینه های سیاسی حداقلی باشیم؟

در پایان بسیج دانشجویی ده دانشگاه بزرگ شهر شیراز ضمن تذکر جدی نسبت به فرآیند انتخاب شهردار و عدم اقناع افکار عمومی از سوی شورای ششم، خواستار تعجیل در انتخاب شهردار شهر شیراز برابر با متن صریح قانون موجود و به دور از وقت کشی مرسوم با بهانه هایی از قبیل کتمان دریافت یا ارسال نامه از سوی نهادهای مسئول توسط سخنگوی شورا و یا نامه نگاری های بی نتیجه توسط رییس شورا می باشد و بدانیم که عملکرد لحظه به لحظه ی ما قطعا در پیشگاه خداوند متعال قضاوت خواهد شد.

والسلام علی من اتبع الهدی

بسیج دانشجویی دانشگاه دولتی شیراز
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور شیراز
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز
بسیج دانشجویی دانشگاه فنی شهید باهنر شیراز
بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شیراز
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم قرآنی شیراز
بسیج دانشجویی دانشگاه های علمی کاربردی شیراز
بسیج دانشجویی دانشگاه های غیرانتفاعی شیراز
بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان شیراز

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
هادی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
سه‌شنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
0
وقتی لیستی به این ضعیفی بسته میشه نتیجه ش همینه بعد از لیست امید ایراد بگیرید خودشون رو کشتن ده تا آدم امتحان پس داده و اغلب سواستفاده گر معرفی کردن برا شهردار شدن معلومه که اکثر اعضا اصلا هیچ شناختی از ظرفیتهای شیراز ندارن چه نیروی انسانی چه امکانات دیگر و تازه این اول راه هست اگر بنده عضوی از این شورا بودم همونروز اول استعفا میدادم!! اسم انقلابی رو یدک می کشند ولی آبروی انقلاب و نظام رو می برن کسی انقلابی هست که وقتی بدونه بدرد کاری نمیخوره اصلا بهش نزدیک نمیشه نه اینکه خودت رو به هر دری بزنی که بیای شورا اونوقت نتونی چهارتا گزینه در حد شیراز بیاری وسط کاش حداقل این گزینه ها در حد یه شهردار منطقه بودن