کد خبر: ۱۴۹۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۹ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۰

ادعای پدر دانش آموز مرودشتی صحت ندارد

روابط عمومی آموزش و پرورش مرودشت در خصوص کلیپ منتشر شده آتش زدن لوح های تقدیر یک دانش اموز توسط پدرش در حیاط آموزشگاه شاهد توضیحاتی ارائه داد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، روز گذشته کلیپی مبنی بر عدم ثبت نام و تضییع حقوق یک دانش آموز مرودشتی توسط مدرسه شاهد شهرستان مرودشت در فضای مجازی و آتش زدن لوح های تقدیر این دانش آموز توسط پدرش منتشر شد .

خبرنگار شیرازه به منظور اطلاع از این موضوع با مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش فارس تماس گرفته و موضوع را جویا شد.

پس از بررسی موضوع توسط آموزش و پرورش پاسخی به شرح زیر داده شد.

 به اطلاع میرساند: همانگونه که استحضار دارید مدارس شاهد در زمره مدارسی است که علاوه بر تحصیل فرزندان معزز شاهد و ایثارگر بخشی از ظرفیت خود را نیز در اختیار سایر دانش آموزان قرار می دهد.

با توجه به استقبال اولیا از این مدارس و ظرفیت محدود آن و برای جلوگیری از تضییع حقوق و حق برابر تحصیل دانش اموزان در این مدارس، وزارت آموزش و پرورش اقدام به تعیین شرایط و ضوابط نموده است.

براین اساس همه دانش آموز متقاضی تحصیل در این مدارس در ابتدا می بایست در سامانه ای مدارک امتیاز آور خود را که شامل: کسب رتبه در مسابقات و فعالیت های مختلف دوران تحصیل خود از سطح مدرسه تا کشور که مورد تایید اموزش و پرورش بوده را بارگزاری کنند

پس از آن به ترتیب نمره از بالاترین نفر به پایین و با توجه به ظرفیت هر مدرسه از دانش اموزان دعوت و مدارک خوداظهاری انها راستی آزمایی و سپس ثبت نام قطعی بعمل می اید.

فرد مزبور در کلیپ منتشر شده که به ثبت نام در مدرسه شاهد اعتراض می نماید مدارک و مستندات کافی برای ثبت نام فرزندش در مدرسه را نداشته اما همچنان اصرار بر ثبت نام خارج از ضوابط را داشته است.

وی در روز دوشنبه ۱۵ شهریور پس از مراجعه به مدرسه و مطلع شدن از عدم ثبت نام فرزندش و علیرغم اینکه مدیر و عوامل اجرایی مدرسه نیز هیچگونه بی احترامی و رفتار خلاف شئون اسلامی با وی نداشتند اقدام به آتش زدن لوح تقدیر های فرزندش و تصویر برداری از این اقدام و فحاشی به مدیر و عوامل مدرسه و تهدید انها نموده است.

خاطر نشان میشود: مسوولان اداره اموزش و پرورش شهرستان مرودشت ضمن اینکه صیانت از حریم مدرسه و همکاران فرهنگی و دانش اموزان را وظیفه ذاتی خود میدانند و قطعا از طریق مراجع ذی صلاح نیز پیگیر این ماجرا خواهند بود  به محض اطلاع از این ماجرا برای بررسی بیشتر این ماجرا و استماع اظهارات این فرد جلسه ای را نیز با وی و مدیر آموزشگاه برگزار کردند که نتایج این جلسه نیز به زودی و پس از بررسی های بیشتر اطلاع رسانی خواهد شد.


انتهای پیام/س

نظرات بینندگان