کد خبر: ۱۴۹۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۳ - ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
گفتگوی اختصاصی «شیرازه» با معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

تزریق واکسن به زیر 18 ساله ها از شایعه تا واقعیت/ واکسینه شدن دانش آموزان با واکسن های موجود در دنیا امکان ندارد

همتی گفت: اگر چه در حال حاضر امکان واکسینه شدن دانش آموزان با واکسن های موجود در دنیا وجود ندارد اما رئیس جمهور به تازگی در ستاد ملی کرونا اعلام کرده اند که وزارت بهداشت بررسی کند در کدام کشور واکسنی ساخته شده که بتوان به افراد زیر 18 سال تزریق کنیم تا اقدام به وارد کردن واکسن کنیم.
به گزارش سرویس سلامت شیرازه، سالهاست با ورود تکنولوژی به زندگی بشر و گسترش روز افزون فضای مجازی و تعدد شبکه های اجتماعی زندگی انسانها دست خوش تغییر و تحولات بسیار شده وگاه با توجه به مباحث موجود در این فضا روند زندگی ها به سمت و سویی حرکت می کند که فعالان این فضا دوست دارند.

یکی از اتفاقاتی که با افزایش استفاده از فضای مجازی رخ داد و هر روز هم رو به افزایش است شایعه پراکنی و شایعه سازی هایی ست که توسط افرادی خاص با هدفی مشخص پخش می شود و این روزها که دنیا درگیر دست و پنجه نرم کردن با شیوع بیماری خطرناکی به نام کرونا ست این بازار شایعات بیش از گذشته داغ شده و هر روز با عنوانی جدید مردم را نگران کرده یا امید هایی واهی میدهند.

یک روز شایعه مرگ افراد بر اثر تزریق واکسن کرونا مردم را نگران می کند و دیگرروز شایعه تزریق واکسن به دانشجویان با کارت دانشجویی موجب تجمع دانشجویان در مراکز واکسیناسیون می‌گردد و به تازگی و در جدیدترین شایعه، احساسات و عواطف خانواده ها را نشانه رفته و شایعه ای مبنی بر تزریق واکسن به نوجوانان زیر 18 سال رارواج داده اند.

شایعه ای که با نزدیک شدن به فصل بازگشایی مدارس و احتمال حضور دانش آموزان در مدرسه برای خانوداه ها رنگ و بوی جدی تری به خود گرفته و در صدد درست یا نادرست بودن این موضوع هستند.

خبرنگار شیرازه به منظور اطلاع از احتمال واکسینه شدن دانش آموزان به سراغ معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز رفته است.

 عبدالرسوول همتی در این خصوص گفت: اگر چه در حال حاضر امکان واکسینه شدن دانش آموزان با واکسن های موجود در دنیا وجود ندارد اما رئیس جمهور به تازگی در ستاد ملی کرونا اعلام کرده اند که وزارت بهداشت بررسی کند در کدام کشور واکسنی ساخته شده که بتوان به افراد زیر 18 سال تزریق کنیم تا اقدام به وارد کردن واکسن کنیم.

 وی افزود: از طرفی چون میزان ابتلا به این ویروس در افراد زیر 18 سال بسیار کمتر از دیگر سنین است فعلا در اولویت تزریق واکسن نیستند.

 همتی در پاسخ به این سوال که علت این که نمی‌توان واکسن های موجود را به این گروه سنی تزریق کرد چیست؟عنوان کرد: واکسن های موجود برای افراد زیر 18 سال دارای واکنش یا تاثیراتی است که بهتر است تزریق نشود،اما فعلا فقط در امریکا واکسن فایزر به افراد بالای 12 سال تزریق شده است.

 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص اما واگر های بازگشایی مدارس و اینکه آیا تصمیمی دراین راستا گرفته شده است؟ اعلام کرد: طبق دستور ستاد ملی کرونا فعلا هنوز اول مهر ماه امکان بازگشایی مدارس وجود ندارد و همچنان مثل سال قبل مدارس آنلاین خواهد بود اما اگر واکسیناسیون به صورت عمومی و فراگیر برای تمام کادر مدرسه ، سرویس مدارس، والدین و هر کسی که با دانش آموز در ارتباط است زده شود احتمال اینکه در آذر ماه بتوان از کلاس های ترکیبی (حضوری و مجازی)استفاده کرد وجود دارد که در همین صورت هم آموزش وپرورش باید حضور یا عدم حضور را اختیاری کرده و بر عهده والدین بگذارد.

 وی در ادامه در خصوص وضعیت شیوع بیماری و اینکه آیا پیک جدیدی در راه است ؟اظهار کرد: ما اکنون چند روزی است که در قله پیک پنجم هستیم و آمارها همچنان ثابت مانده و نه افزایش بوده و نه کاهشی اما اگر رعایت شیوه نامه ها و پروتکل های بهداشتی به درستی صورت گیرد شاهد سیر نزولی خواهیم بود.

 همتی در پایان افزود: با توجه به اینکه نوع جدیدی از ویروس به نام لامبدا در کشورهای همسایه دیده شده است امکان مواجه با پیک جدید وجود دارد.

 انتهای پیام/س




نظرات بینندگان