کد خبر: ۱۴۹۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۴ - ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
آوای آرامش«شیرازه»:

کابوسی به نام نیما

اکنون روحم آرام ندارد، در خواب و بيداري كابوس نيما را مي بينم، مي خواهم مدتي را تنها و دور از انسان ها سر كنم بنابراین امده ام تا مرا راهنمایی کنید.
مي خواهم مدتي را تنها و دور از انسان ها سر كنم

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، دختر جوانی به مرکز مشاوره پلیس فارس مراجعه کرد و با شرح داستان زندگی خودوماجرای چگونگی معتاد شدنش از مشاوران مرکز طلب کمک کرد.

مهرنوش داستان زندگی خود را اینچنین اغاز کرد: مادرم 7 سال پيش بدون اطلاع پدرم با دايي ام شريك شد، دايي ام همه پول ها را بالا كشيد و پدرم ورشكست شد.

 پدرم که نتوانست خطاي مادرم را ببخشد خانه را ترك كرد و رفت و ما را  در آن وضعیت تنها گذاشت.

مادرم مجبور شد براي بزرگ كردن ما در خانه هاي مردم كار كند. فرزند آخر خانواده بودم دختري نازپرورده و باهوش اما بعد از اين جريان  نتوانستم تاب و تحمل بياورم و افت شديد تحصيلي در دانشگاه داشتم.

دختر جوان آهی کشید و گفت: يكي از دوستانم مرا با نيما آشنا كرد او به من پیشنهاد مصرف مواد مخدر داد، من هم بدون توجه به عواقب آن هر روز بيشتر مصرف كردم و معتاد شدم، از وضع رقت بار خود خسته شده بودم ديگر خبري از طراوات و شادابي در من نبود تا اينكه پسرعمه ام از خارج آمد و از من خواستگاري كرد.

بارقه هاي اميد در من جرقه زد، اما خوشي هاي من يك هفته هم دوام نداشت، سر و كله نيما پيدا شد و مدام تهديد می کرد كه فيلم و عكس هايت در حال مصرف مواد را به نامزد و خانواده ات نشان مي دهم.

بعد ازچند روز تهدید زنگ در خانه را زدند، نیما بود ، ترس و دلهره همه وجودم را فرا گرفت، سريع بدون هيچ وسيله اي رفتم پايين او به زور به من گفت سوار ماشين شو و من که به شدت ترسیده بودم و نمی خواستم خانواده ام چیزی متوجه شود سوار ماشین شدم و با او رفتم که گوشه ای صحبت کنم ام او  من را 5 روز در خانه اش زنداني كرد، مرا كتك مي زد و مجبورم كرد دوباره ماري جوانا مصرف كنم.

 يك روز ديدم نیما در خانه نيست، سريع فرار كردم و همه ماجرا را به مادرم و نامزدم گفتم و آن ها از نيما شكايت كردند.

اما اکنون روحم آرام ندارد، در خواب و بيداري كابوس نيما را مي بينم، مي خواهم مدتي را تنها و دور از انسان ها سر كنم امده ام تا مرا راهنمایی کنید.

نظر مشاور:

پگاه اديبي پارسا، مشاور و مددکار اجتماعی مرکز مشاوره پلیس فارس در این خصوص گفت: متأسفانه طلاق عاطفي والدين و روابط آشفته در خانواده و فقدان حضور پدر به اين دختر آسيب زده است، مادر به دليل اشتغال فرصت رسيدگي و نظارت كافي بر فرزندش را نداشته است، همچنين اين دختر مهارت هاي زندگي را نياموخته است و در برابر سختي ها نتواسته تاب آور باشد و عدم آگاهي از مهارت حل مسئله و نه گفتن و جرأت ورزي به وي آسيب زده است.

وی افزود:دوستي و روابط با دوستان ناباب و افراد غير همجنس بدون در نظر گرفتن عواقب آن صورت گرفته است.

اعتياد قدرت بينش را از وي سلب كرده است. بايد مدارس و دانشگاه ها آموزش هاي مهارت هاي زندگي را اجرايي كنند و خانواده ها نسبت به آسيب هاي پيش روي فرزندانشان در جامعه آگاه باشند و آن ها را بدون نظارت و حمايت رها نكنند. خانواده ها شرايط روحي، رواني و عاطفي رفتاري فرزند خود را پايش كنند و از فرزندان خود از نظر عاطفي و كلامي حمايت كنند.

سامانه تلفنی مرکز مشاوره آرامش پلیس فارس با شماره 096580 ، آماده ارائه خدمات مشاوره تلفنی در زمینه های مختلف خانوادگی، اجتماعی، ازدواج، تربیتی و... مي باشد. شهروندان عزيز مي توانند در صورت تمايل شماره 96580 را شماره گيري نموده و از خدمات مشاوره تلفنی استفاده نمایند.

 انتهای پیام/س
نظرات بینندگان