کد خبر: ۱۴۹۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۵ - ۱۷ شهريور ۱۴۰۰

فقدان سند بلند مدت توسعه شهری کازرون با کمک دانشگاه سلمان قابل حل است

سرپرست شهرداری کازرون با اشاره به اینکه در حال حاضر رویکرد شهرداری را شهرداران تعیین می کنند که این اشتباه است، گفت: عملکرد شهرداری ها باید بر اساس سند بلندمدت توسعه شهر باشد.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، رضا نوذری که روز گذشته میزبان رئیس دانشگاه سلمان فارسی و هیئت همراه بود، با اشاره به نقش مهم دانشگاهها در مدیریت شهری، داشتن سند بلندمدت توسعه را یکی از شاخصهای توسعه شهر عنوان کرد و افزود: کازرون فاقد این سند مهم است که با کمک دانشگاه سلمان، می توانیم این سند را تهیه و تدوین کنیم. 

وی تصریح کرد: برای ایجاد تغییرات در شهر نیاز به کار علمی داریم، مردم نیز امروز به این بینش رسیده اند، بنابراین خواسته و مطالبه آنها با کارهای سلیقه ای اقناع نمی شود.

سرپرست شهرداری کازرون با اشاره به اینکه تمرکز شهرداری در حال حاضر بر کار اجرا معطوف است و شاید فرصت پژوهش چندانی برای شهرداری نباشد، خاطرنشان کرد: در این جا جامعه دانشگاهی می تواند در این زمینه ورود کرده و برای پر کردن این خلا به ما کمک کند.

 نوذری ابزار امیدواری کرد در بخشهای مختلفی همچون ممیزی، مباحث مدیریت شهری، امور فرهنگی و اجتماعی، GIS و سایر اموری که نیاز شهرداری است، از ظرفیت و پتانسیل‌های دانشگاه سلمان استفاده شود.

شهرداری بر سلامت، بهزیستی و مسائل روحی و روانی شهروندان اثرگذار باشد

در ادامه دکتر غریب فاضل نیا رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون ضمن تبریک انتخاب مهندس نوذری به عنوان سرپرست شهرداری کازرون، گفت: جایگاه شهرداری در شهر، جایگاه ویژه ای است و لازم است از خدمات رسانی میدانی شهرداری تشکر کنیم چرا که در همه عرصه هایی که شهروندان نیاز به حضور فیزیکی و ارائه خدمات وجود داشته باشد، حضور شهرداری دیده می شود.

وی ادامه داد: شهرداری جایی است که می تواند هم در بحث سلامت و بهزیستی و هم از لحاظ روحی و روانی مردم را تحت تاثیر قرار دهد.
دکتر فاضل نیا با بیان اینکه مهندس نوذری نگاهی بسیار ویژه به مقوله شهر، شهرنشینی و الزامات مرتبط با آن را دارد، گفت: همه ما در هر جایگاه و مسئولیتی که هستیم، باید مردم را در بهترین حالت ببینیم، تا مردم رنج کمتری داشته باشند و زیست بهتری را در شهر تجربه کنند.

رئیس دانشگاه سلمان فارسی یکی از برنامه های مهم دانشگاه سلمان فارسی را تعامل با دیگر ادارات عنوان کرد و افزود: ما درصددیم ارتباطمان با دیگر ادارات و دستگاهها نزدیکتر شود که شهرداری هم یکی از همین دستگاههای اجرایی است و در حوزه شهرسازی می توانیم ارتباط تنگاتنگی با شهرداری داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه رویکرد دانشگاه این است که پتانسیله های آن در قالب خدمات در اختیار جامعه قرار گیرد، اضافه کرد: در جلسات قبل چارچوب هایی را پایه گذاری کرده ایم تا در قالب یک تفاهم نامه با شهرداری بتوانیم این خدمات را به شهر و شهروندان ارائه کنیم.

فاضل نیا اظهار امیدواری کرد تا هر چه سریعتر این تفاهم نامه تکمیل و آماده امضا شود تا در آینده مبنای همکاری‌های مستمر آتی شهرداری و دانشگاه سلمان باشد.

انتهای پیام/ح
برچسب ها: فارس ، شیرازه ، کازرون
نظرات بینندگان