کد خبر: ۱۴۹۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۹ - ۱۷ شهريور ۱۴۰۰

بیش از ۷۱ هزار دز واکسن کرونا در داراب تزریق شد

رییس شبکه بهداشتی، درمانی و آموزشی داراب گفت: از ابتدای واکسیناسیون کرونا تاکنون، ۷۱ هزار و ۶۶۵ دز واکسن کرونا در این شهرستان تزریق شده است.
به گزارش سرویس سلامت شیرازه، عزیز محمد ارجمند رییس شبکه بهداشتی، درمانی و آموزشی داراب با اشاره به تلاش‌های شبانه روزی این مجموعه برای مقابله با کرونا، بخشی از اقدامات صورت گرفته در این زمینه را بیان کرد.

وی با اشاره به اینکه با آغاز این اپیدمی، برنامه ریزی‌ها برای اقدامات زیرساختی در مجموعه شبکه بهداشت و درمان داراب با جدیت دنبال شده است، اظهار کرد: این اقدامات با تشکیل نشست‌های ستاد مدیریت کرونا در شهرستان با محوریت پیشگیری از بیماری کووید۱۹ و برنامه ریزی و تصمیم گیری برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در حوزه‌های مختلف شهرستان آغاز شد.

انجام بیش از ۵۵ هزار و ۹۰۰ بازدید بهداشتی در داراب با هدف مقابله با کرونا

رییس شبکه بهداشتی، درمانی و آموزشی داراب با بیان اینکه تاکنون ۵۳ نشست این ستاد برگزار شده و با تصویب ۲۹۳ مصوبه و ابلاغ به ادارات، سازمان ها، اصناف و نهاد‌های این شهرستان همراه بوده است، افزود: در همین راستا، با تشدید برنامه‌های پیشگیرانه و بهداشتی در این شهرستان، طی ۱۸ ماه گذشته، بیش از ۵۵ هزار و ۹۰۰ بازدید بهداشتی از اصناف و مراکز حساس شهرستان داراب طی این بازه انجام شد که با صدور بیش از هزار و ۵۷۰ اخطار به اماکن متخلف و تعطیلی ۱۳۴ واحد به دلیل رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی همراه بوده است.

ارجمند، انجام بیش از ۸۰۰ مورد بازدید بهداشتی از ادارات و سازمان‌های این شهرستان، با بررسی نحوه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و ارائه آموزش‌های لازم به کارکنان و مراجعان را بخشی دیگر از اقدامات این مجموعه در برابر کرونا و با هدف حفظ سلامت مردم این شهرستان برشمرد و اظهار کرد: همچنین تاکنون ۱۴۶ نشست بین بخشی با محوریت کروناویروس با حضور ادارات و سازمان‌های مختلف شهرستان برگزار شده و بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ مشاوره در زمینه‌ها مختلف با موضوع کرونا به مردم شهرستان ارائه شده است.

برگزاری ۲۷ کارگاه و کلاس آموزشی با محوریت بیماری کووید۱۹ در حوزه‌های مختلف بهداشتی از دیگر اقداماتی بود که رئیس شبکه بهداشت و درمان داراب بیان کرد و افزود: همکاران ما در مراکز منتخب ۱۶ ساعته شهرستان نیز از آغاز بحران کرونا تاکنون، پذیرای ۷ هزار و ۸۳۰ مورد مراجعه بوده و امدادگران اورژانس شهرستان داراب نیز در هزار و ۷۹۲ ماموریت مرتبط با کرونا حضور فعالانه داشته اند.

همراهی ۸ گروه جهادی با مجموعه سلامت داراب در مقابله با کرونا

رییس شبکه بهداشتی، درمانی و آموزشی داراب همچنین از همکاری و همراهی هشت گروه جهادی با مجموعه سلامت این شهرستان خبر داد و گفت: اجرای طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» نیز در شهرستان داراب با مشارکت ۴۶۰ نیروی داوطلب مردمی و بسیجی صورت گرفته است.

وی در ادامه با اعلام کمک ۲۵۰ میلیون تومانی خیرین به مجموعه سلامت داراب در بحران کرونا، از نیکوکاران این شهرستان خواست کماکان در بخش‌های مختلف، با حوزه بهداشت و درمان شهرستان همکاری و مشارکت داشته باشند.

ارجمند ادامه داد: در طی بحران کرونا، در مجموع ۷ هزار و ۱۳۰ بیمار کووید۱۹ در شهرستان شناسایی شده و بیش از ۱۴۰ بیمار نیز در بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) این شهرستان بستری شده اند.

وی اضافه کرد: با پیگیری‌ها و اقدامات مراقبتی انجام شده، بیش از پنج هزار و ۳۰۰ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در شهرستان داراب بهبود یافته و ۲۰۸ نفر از شهروندان دارابی نیز قربانی این بیماری شدند.

رییس شبکه بهداشتی، درمانی و آموزشی داراب همچنین تلاش برای تسریع در اجرای واکسیناسیون را از اولویت‌های این مجموعه در ماه‌های گذشته تصریح کرد و افزود: تاکنون با اختصاص ۱۶ سالن برای واکسیناسیون کرونا در این شهرستان، ۷۱ هزار و ۶۶۵ دز واکسن کرونا در شهرستان داراب تزریق شده است.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: شیرازه ، کرونا ، داراب
نظرات بینندگان